تردد كامیون‌های حامل بار موكب‌ها در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود

پرشین خودرو: با هماهنگی بین مقامات ایرانی و عراقی، تردد كامیون‌های حامل بار موكب‌های اربعین حسینی در مرز مهران تسهیل و تسریع می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پی معطلی كامیون‌های حامل بار در مرز مهران كه در انتظار صدور مجوز از سوی طرف عراقی هستند، طی دیداری بین وزیر كشور عراق و استاندار ایلام در مرز مهران، مقرر شد فرایند عبور كامیون‌ها در این مرز تسهیل و تسریع شود.

بر اساس این گزارش حجم بالای تقاضای كامیون‌های حامل بار به‌ویژه كامیون‌های حمل‌کننده تجهیزات و وسایل مورد نیاز موكب‌ها برای عبور از مرز مهران كه در مقایسه با سایر مرزها به دلیل نزدیكی مسیر به كربلای معلا و رسیدن به آئین باشکوه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیشتر موردتقاضا است، منجر به ایجاد صفوف كامیون‌ها در این نقطه مرزی شده است.

 

تردد کامیون

 


برمبنای این گزارش تعداد زیادی از كامیون‌ها كه برای رساندن وسایل مورد نیاز موكب‌ها روانه مرز شده‌اند، مدارك و مستندات كافی برای ورود به خاك عراق را دارا نمی‌باشند كه این موضوع به همراه فقدان نیروی انسانی كافی در مرز عراق جهت پذیرش وسایط ‌نقلیه، منجر به‌کندی تردد كامیون‌ها در این نقطه مرزی شده است.

شایان ذكر است در سمت جمهوری اسلامی ایران و در مرز مهران كلیه تشریفات گمركی انجام شده و کامیون‌ها در جاده ترانزیت منتظر پذیرش طرف عراقی هستند كه طی نشست مشترك مقامات ایرانی و عراقی، طرف عراقی قول مساعد جهت استقرار نیرو در كمترین زمان ممكن را ارائه كرده است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی ترافیك این مرز به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 103873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha