سهام 8شرکت تابعه ایران خودرو فروخته شده است

پرشین خودرو: در نیمه نخست امسال، 457 میلیارد ریال سهام شركت‌های زیرمجموعه ایران خودرو به منظور افزایش سرمایه در گردش تولید محصولات این شرکت خودروسازی واگذار شده است.

به گزارش پرشین خودرو، منابع حاصل از واگذاری سهام شركت های زیرمجموعه ایران خودرو و املاك، صرف تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش تولید محصولات، بازپرداخت تسهیلات دریافتی و كاهش هزینه های مالی، سرمایه گذاری برای ارتقا و تولید محصولات جدید و در نتیجه افزایش سود آوری شركت شده است.



براساس این گزارش، از سال 92 تا نیمه نخست امسال با توجه به بازاریابی‌های انجام شده، سهام تعداد 8 شركت زیر مجموعه گروه به علاوه بخشی از سهام شركت‌های بورسی گروه، جمعا به مبلغ 057ر10 میلیارد ریال واگذار شده است.


افزون بر این از سال 1394 تاكنون با شناسایی املاك مازاد در سطح شركت‌های گروه و ارزیابی آنها توسط كارشناسان رسمی دادگستری، تعدادی از املاك مازاد به مبلغ 461ر4 میلیارد ریال از طریق مزایده عمومی واگذار شده است.

همچنین برای سال مالی 97 نیز تعدادی از شركت‌های زیر مجموعه و سهام مازاد 51 درصد شركت‌های بورسی گروه و تعدادی از املاك مازاد گروه در برنامه واگذاری قرار گرفته كه از ابتدای سال تاكنون، بخشی از سهام شركت های زیر مجموعه به مبلغ 457 میلیارد ریال و املاك مازاد به مبلغ 238 میلیارد ریال، جمعا مبلغ 695 میلیارد ریال واگذار شده است.

در راستای مصوبات مجامع عمومی سهامداران و مصوبات هیات مدیره شركت ایران‌خودرو، به منظور اصلاح ساختار بهینه اقتصادی گروه و پرتفوی سرمایه گذاری‌ها، تامین نقدینگی، بازپرداخت تسهیلات دریافتی و كاهش هزینه‌های مالی، تبدیل دارایی‌های راكد و غیر مولد به مولد، كسب بازده مطلوب‌تر از دارایی‌ها، كاهش هزینه‌ها، ارتقای توان رقابتی گروه صنعتی ایران خودرو و افزایش سود آوری، برنامه واگذاری سهام و املاك مازاد شركت‌های زیر مجموعه گروه در دستور كار قرار گرفته است.

برهمین اساس،‌ شركت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از منظر میزان اهمیت در زنجیره تامین و ساختار بهینه اقتصادی گروه، مورد بررسی قرار گرفته و به شركت های استراتژیك (غیرقابل واگذاری) و غیر‌استراتژیك (قابل واگذاری) طبقه بندی شده است.

شركت‌های قابل واگذاری نیز در سه بخش شركت‌های با بازدهی مطلوب، كم بازده و زیان ده مورد تفكیك و رتبه بندی شده و فرصت‌ها و تهدیدات واگذاری هر شركت مورد بررسی قرار گرفته است. پس از اخذ مصوبه هیات مدیره شركت ایران‌خودرو، اقدامات مربوط به قیمت‌گذاری سهام و دارایی‌های شركت‌های بورسی و غیربورسی قابل ‌واگذاری، توسط كارشناسان رسمی دادگستری انجام شده است.

کد خبر 103879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha