کد خبر 103897
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
خودرویی که خستگی راننده را تشخیص می‌دهد

پرشین خودرو: این روزها اتومبیل‌ها تنها به موتور، گیربکس، رینگ و لاستیک و فضای درونی ختم نمی‌شوند و در مقابل این خلاقیت و فناوری‌ها هستند که خودروها در بازار ویژه و عجیب می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصر ایران، خلاقیت و فناوری‌های امروز خودروها را هوشمند کرد و به ایمنی بیشتر آنها کمک می‌کنند و مشتریان قدرانی خود را نسبت به این همه خلاقیت نشان می‌دهند. اما برخی از خلاقیت‌های موجود در این خودروها ابعاد جدیدی یافته و بسیار کارا ظاهر شده‌اند که یکی از آنها سیستم "تمرکز راننده" در فارستر است.


این سیستم سوبارو یکی از برترین خلاقیت‌های سال 2018 در جهان به شمار می‌آید و به گونه‌ای عمل می‌کند تا از توجه راننده به جاده مطمئن شود. این سیستم بهترین کلید رانندگی خودران است و باعث کاهش تصادفات خواهد شد.



خستگی راننده

 

برخلاف بسیاری از سیستم‌های مشابه که از حسگرهای گشتاور فرمان برای تمرکز بیشتر بهره می‌برند، سامانه تمرکز راننده از شناساگرهای "صورت راننده" بهره می‌برند. این سیستم با اسکن صورت راننده پریشان‌حالی، عدم تمرکز یا خواب‌آلودگی را تشخیص داده و از طریق علائم صوتی یا شنیداری به راننده هشدار می‌دهد. این سامانه در همکاری با سامانه "آی سایت" یا همان دید چشمی فعال شده تا در مواقع حساس به صورت خودکار ترمز کرده و از برخوردهای احتمالی جلوگیری کند.

سیستم به محض تشخیص چهره، شخصی‌سازی‌های مورد علاقه و نیاز راننده را تنظیم می‌کند. برای مثال صندلی با شرایط راننده تنظیم شده، و خودرو موسیقی مورد علاقه کابر را پخش می‌کند.

این سیستم تا 5 راننده مختلف را شناسایی کرده و تمامی اعضای یک خانواده می‌توانند از سیستم "تمرکز راننده" بهره برند و بر ایمنی حرکت خود بیفزایند.

کد خبر 103897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha