بار چرخه معیوب خودروسازان بر دوش مصرف کنندگان داخلی

پرشین خودرو: خودروسازی در ایران به دلیل فقدان برنامه ریزی همچنان با مشکلات جدی در تولید و طراحی روبرو است و در این میان تورم نیرو و نبود مدیریت بر هزینه و بهره وری، مسائل جدی تری را در شرکت های خودروسازی داخلی رقم زده است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب، اظهار داشت: متاسفانه مسائل موجود موجب شده است با گذشت 30 سال از تولید خودروهای پرتیراژی مانند پراید و پژو همچنان در تامین قطعات و تولید این خودروها با مشکل مواجه شویم.

محمد عزیزی که اتفاقا پیش تر در یکی از شرکت های خودروسازی داخلی فعالیت می کرده است، افزود: باید کار و برنامه ریزی اساسی در زمینه طراحی، تولید و ارتقاء دانش مهندسی در شرکت های خودروساز داخلی صورت گیرد.

وی همچنین کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی را موضوع مهم دیگری بر شمرد و گفت: در شرایطی که در دنیا خودروسازان در زمینه افزایش آپشن در تولیدات با یکدیگر رقابت می کنند شرکتهای خودروسازی ما در حوزه کیفیت در تولید در حال درجا زدن هستند و همچنان کیفیت خودروها دغدغه مهم مصرف کنندگان داخلی است.


هزینه های ناشی از تورم در شرکتهای خودروسازی از جیب مردم پرداخت می شود!

وی در ادامه به مساله نیروی مازاد در شرکت های خودروسازی و تبعات آن بر عدم تولید اقتصادی اشاره و تاکید کرد: امروز به میزانی شرکتهای خودروسازی متورم شده که تولید به صرفه نیست به طوری که تبعات ناشی از افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده خودروها به مصرف کننده وارد شده و از جیب مردم هزینه می شود.

 



نماینده ابهر در خانه ملت ادامه داد: شرایط کشور هم به نحوی است که امکان تعدیل نیرو در شرکتهای خودروسازی وجود ندارد و متاسفانه همه مشکلات در حوزه خودروسازی به هم گره خورده و پیچیده شده است.


نبود برنامه ریزی و مدیریت بر هزینه، مشکل جدی خودروسازان داخلی است

عزیزی افزود: البته این مسائل و مشکلات فقط مربوط به شرکت سایپا نیست و اصولا خودروسازی در ایران با مشکلات جدی در برنامه ریزی، مهندسی و نبود مدیریت بر هزینه روبرو است.


بیشتر مونتاژ کاریم تا خودروساز !


وی در پایان با اشاره به اینکه خودروسازان ما بیشتر مونتاژ کارند تا خودروساز، خاطرنشان کرد: با گذشت 40 سال هنوز خودروساز موفقی در کشور نداریم و همچنان در برندسازی در خودروسازی عملکرد قابل دفاعی را ارائه نکردیم البته در این سال ها خودرو ملی تولید کردیم اما آیا در تولید و تامین قطعات خودرو ملی با مشکلی مواجه نیستیم؟ آیا با وجود چنین تولیداتی به لحاظ کیفیت، محصولات قابل رقابت برای عرضه در بازارهای جهانی داریم؟!





 

کد خبر 103906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha