کف‌پوش‌های نانوساختار در فرودگاه مهرآباد و بندر چابهار

پرشین خودرو: بندر چابهار و ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد با کف‌پوش‌های نانو ساختار محققان کشور که دارای دوام بیش از 25 سال است، پوشش داده شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور کف‌پوش‌های بتنی با خواص مکانیکی بالایی تولید کرده که حاوی نانوذرات سیلیس برای افزایش دوام است. این محصول دارای استاندارد 755-INSO2 و 20185 است و از خواص مهم این کف‌پوش‌های بتنی می‌توان به کاهش جذب آب در آنها اشاره کرد.

از این رو؛ این محصول که دوام بالای 25 سال دارد، برای استفاده در مناطق بندرگاهی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی (بندر چابهار) قرار گرفت، ضمن آنکه از این کف‌پوش‌ها در محوطه ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد نیز استفاده شده است.

این شرکت در حال بهینه‌سازی فرمولاسیون این فناوری و ایجاد رفتار خودتمیزشوندگی در کف‌پوش‌ها است. از نظر قیمت، این کف‌پوش‌ها 60 تا 70 درصد ارزان‌تر از کف‌پوش‌های خارجی بوده، علاوه بر آن کیفیت این محصول با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. نمونه‌های خارجی از کشورهایی نظیر ایتالیا و امارات وارد می‌شوند.

یکی از مشکلات واردات کف‌پوش با مقاومت بالا از خارج، هزینه‌ حمل‌ونقل آن به دلیل سنگین بودن کف‌پوش‌ها است.

کف‌پوش‌هایی که در خیابان به کار می‌روند، از نظر مقاومت در برابر فشار، تفاوت بارزی با کف‌پوش‌های فرودگاهی و بندرگاهی دارند؛ چرا که در کف‌پوش‌های خیابان فشار وارد شده کمتر از کف‌پوش‌های بندرگاهی و فرودگاهی است. در بنادر و فرودگاه‌ها به دلیل استفاده از خودروهای بارکش و جرثقیل‌ها، میزان فشار بر هر سانتی‌متر مربع بسیار بیشتر از کوچه‌ها و خیابان‌های شهری است. از این رو الزامات استاندارد برای این کف‌پوش‌ها متفاوت با کف‌پوش‌های دیگر است.

کد خبر 103907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha