کد خبر 103915
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۳
کشف راز پرواز قاصدک ها برای تولید پهپاد

پرشین خودرو: تقویت عوامل فنی و افت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه با افزایش مواجه شود و در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، شیوه پرواز و حرکت قاصدک ها در طبیعت خاص و منحصر به فرد است و علت جابجایی قابل توجه آنها در باد پدیده ای موسوم به حلقه مجزای گرداب است.


ساقه های دانه قاصدک وقتی در کنار هم در باد حرکت می کنند، حلقه هایی از حباب های هوا خلق می کنند که به صورت عمودی در بالای کاسه گل قاصدک قرار می گیرند و ضمن افزایش مقاومت هوا موجب کندشدن فرایند سقوط قاصدک ها می شوند و باعث می شوند انها مانند چتر نجات عمل کرده و با سرعت پایینی در هوا حرکت کرده و بر روی جریان باد سوار شوند و حتی بعد از پایان وزش باد هم با سرعت پایینی حرکت می کنند تا سرانجام بر روی زمین فرود آیند.

 

پهپاد


حباب های هوایی که به دنبال کنار هم قرار گرفتن قاصدک ها شکل می گیرند از جریان هوا ثبات بیشتری دارند و موجب می شوند قاصدک ها مسافت بیشتری را طی کنند.

آزمایش های انجام شده نشان می دهد استفاده از این شیوه حمل و نقل تا چهار برابر کارآیی بیشتری در مقایسه با استفاده از چترهای نجات دارد و برخی انواع دانه های گیاهان مانند گل های آفتابگردان می توانند بدین شیوه تا ۱۵۰ کیلومتر را هم طی کنند.

پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ می گویند با استفاده از این شیوه می توان پهپادهایی تولید کرد که بدون نیاز به هیچ گونه منبع تامین برق قادر به طی کردن مسافت های طولانی با استفاده از جریان باد باشند و بدین شیوه میزان آلودگی هوا را بسنجند.

کد خبر 103915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha