کد خبر 103916
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
قیمت جهانی طلا امروز 28 مهر ماه

تقویت عوامل فنی و افت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه با افزایش مواجه شود و در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گیرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.68 درصد افزایش به 1226 دلار و 49 سنت رسید. اما قیمت طلا ی آمریکا با 1.40 درصد افت به 1228 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت فلز زرد در این هفته شاهد افزایش 0.7 درصدی بود.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه کیتکو متالز در این باره گفت: «طی دو هفته گذشته، وضعیت فنی بازار طلا در کوتاه مدت به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.» وی افزود، آشفتگی ایجاد شده در بازارهای بورس نیز در تقویت بازار طلا موثر بوده است.

افت اخیر شاخص های در بازارهای بورس جهان، سرمایه گذاران را ترغیب کرده تا به سمت بازار طلا حرکت کنند. همین عامل سبب شد تا در اوایل این هفته قیمت فلز زرد به بالاترین رقم 2 ماه و نیم گذشته یعنی 1233 دلار و 26 سنت برسد. اما وضعیت بازارهای بورس در روز جمعه ترمیم شد و این وضعیت موجب افت نسبی قیمت طلا شد.

 

طلا

 


به گفته دیوید میگر، تحلیلگر بازار طلا، یگر عامل تقویت قیمت طلا در هفته های اخیر، افت نسبی ارزش دلار بوده است.

میگر افزود: «در طی چند هفته گذشته به دلیل نگرانی ها از وضعیت اقتصادی و تضعیف بازارهای بورس، ما شاهد افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری های امن در بازار طلا هستیم.»

طلا که به دلار قیمت گذاری می شود، معمولا در هنگامه بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی به عنوان یک محل امن جهت سرمایه گذاری تلقی می شود.

کد خبر 103916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha