کد خبر 103929
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
ساخت یک تکه از ماه در آلمان!

پرشین خودرو: آژانس فضایی اروپا به منظور تضمین بازگشت انسان به ماه، سطحی را کاملا شبیه به سطح و محیط ماه در آلمان خواهد ساخت تا فرودگرها و تجهیزات در آن آزمایش شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بردن افراد و تجهیزات به ماه، هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ مالی بسیار هزینه‌بر است. به همین دلیل برای حصول بیشترین بهره‌وری، ما باید قبل عملیات اصلی، تجهیزات را اینجا روی زمین امتحان کنیم. اما این کاملا واضح است که محیط زمین با ماه تفاوت دارد.

آژانس فضایی اروپا(ESA) برای کمک به آمادگی فضانوردان به انجام سفری طولانی، ساخت امکانات جدیدی را در نظر دارد که سطح ماه را با حداکثر دقت شبیه‌سازی کند.

این پروژه جدید موسوم به "لونا"(Luna) در مرکز فضانوردی آژانس فضایی اروپا در کلن آلمان ساخته خواهد شد و سطح ماه را به صورت واقع‌گرایانه شبیه‌سازی می‌کند.

این بدین معنی است که منطقه‌ای با وسعت 1000 متر مربع با گرد و غبار شبیه‌سازی شده ماه، به علاوه یک زیستگاه که انواع سیستم‌های انرژی آن را تامین می‌کنند تهیه خواهد شد.

گرد و خاک ماه پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد، چرا که نه تنها باعث آزار و رنجش فضانوردان است، بلکه کاملا خطرناک هم هست.

به دلیل عدم وجود آب، اکسیژن و میکروب‌ها، ذرات گرد و غبار ماه بسیار خالص و تیز هستند. در حالی که بمباران دائمی اشعه خورشید نیز باعث می‌شود آنها باردار شوند.
 

 

ماه



دانشمندان آژانس فضایی اروپا برای ایجاد اطمینان از اینکه کاملا آماده شده‌اند یا نه، در حال ایجاد یک نسخه شبیه سازی شده از سطح ماه هستند. به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین ماده به گرد و غبار ماه، خاکستر آتشفشانی منطقه ایفل در آلمان است که می‌تواند به شکل یک پودر خالص بر زمین می‌نشیند و بسیاری از ویژگی‌های گرد و غبار ماه را تقلید می‌کند.

محققان در حال آزمایش هستند که ببینند آیا می‌توان از این گرد و غبار به عنوان مصالح ساختمانی برای ساخت زیستگاه‌ها، جاده‌ها و غیره استفاده کرد تا بتوانند میزان بار محموله اولین پرتاب فضانوردان به ماه را کاهش دهند.

یک سیستم انرژی بالقوه نیز در این مرکز آزمایش خواهد شد. بهترین منبع انرژی در ماه، خورشید است. ایده این است که پانل‌های فتو ولتائیک در آنجا نه فقط برای استفاده مستقیم فضانوردان، بلکه برای تجزیه آب به هیدروژن و اکسیژن کار گذاشته شود. سپس این عناصر می‌توانند در یک سلول سوختی دوباره برای تامین انرژی شب‌های اقامت دو هفته‌ای فضانوردان و زمانی که انرژی خورشیدی در دسترس نیست، تجمیع و استفاده شوند.



قطعه آخر پازل، زیستگاه قمری است که هنوز در مورد آن تصمیم قطعی گرفته نشده است. آژانس فضایی اروپا انتظار دارد که اولین طرح‌ها برای این پروژه که به نام "محل سکونت اکتشاف آینده"(FlexHab) شناخته می‌شود تا پایان سال جاری آماده شود.

"آندریاس دیکمن" مدیر پروژه "لونا" می‌گوید: ماه، تمرکز اصلی آژانس فضایی اروپا و گام بعدی برای اکتشاف انسان است. "لونا" با همکاری شرکت "DLR" ما را در ساختن تخصصی تجهیزات و اقامتگاه و آمادگی برای ماموریت به ماه و ارائه یک پلتفرم برای محققان در سراسر اروپا برای تست تکنولوژی و شیوه‌ها کمک خواهد کرد.

کد خبر 103929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha