کد خبر 103978
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

پرشین خودرو: با استعفای محمد شریعتمداری از وزارت صمت و عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی رییس‌جمهور رضا رحمانی و محمد اسلامی را به ترتیب به عنوان سرپرست وزارتخانه‌های مذکور معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نامه‌های جداگانه‌ای ضمن پذیرش استعفای محمد شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، و عباس آخوندی از سمت وزارت راه و شهرسازی از زحمات و خدمات آن‌ها در طول دوران تصدی وزارتخانه‌های مزبور تشکر و قدردانی کرد.

رییس‌جمهور هم‌چنین در احکامی جداگانه بر اساس اصل 135 قانون اساسی محمد اسلامی را به عنوان سرپرست «وزارت راه و شهرسازی»  و رضا رحمانی را به عنوان سرپرست «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب و ابراز امیدواری کرد که آن‌ها با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشند.

روز یکشنبه رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس وزرای پیشنهادی کار، اقتصاد، راه و صنعت را به مجلس معرفی کرد.

محمد اسلامی برای تصدی پست وزارت راه

فرهاد دژپسند برای تصدی پست وزارت اقتصاد

رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت

و محمد شریعتمداری برای تصدی پست وزارت کار

براساس آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن مجلس باید در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وزرا شود.

در جریان اعلام اسامی گزینه های پیشنهادی دولت برای دو وزارتخانه راه و کار برخی از نمایندگان با فریاد "دو دو" مخالفت خود را با این گزینه‌ها اعلام کردند و در زمان اعلام گزینه وزارت صنعت جمعی با فریاد " چهار چهار "موافقت خود را این گزینه اعلام کردند.

کد خبر 103978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha