کد خبر 103998
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
آموزش مدیریت بنادر با همکاری دانشگاه تهران

پرشین خودرو: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این خبر که آن مرکز با همکاری سازمان بنادر اجرای رویه های بتنی را در برخی لنگرگاه های کشور در دستور کار دارد، گفت: اجرای این شیوه می‌تواند در افزایش عمر مفید بنادر، موثر بیفتد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیان آخرین اقدامات آن مرکز در همکاری با فرودگاه‌ها و همچنین بنادر کشور به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: آنچه که در دستورکار داریم استفاده از رویه‌های بتنی است. یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در این راستا در فرودگاه‌های کشور انجام دادیم بهره‌برداری از باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد بود که اخیرا به بهره‌برداری رسید.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه باند بتنی ۲۹ فرودگاه مهرآباد در ۴۲۰۰ متر طول و به عرض ۶۰ متر اقدامی موثر برای افزایش عمر مفید راه ها است، اعلام کرد: عمر مفید رویه‌های بتنی ۵ برابر رویه‌های آسفالتی دوام و استقامت دارد و به همین جهت نیز استفاده از رویه‌های بتنی از ابتدای دولت یازدهم موردتوجه قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین استفاده از رویه های بتنی را به غیر از باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد در فرودگاه امام خمینی، آزادراه اصفهان-شیراز و آزادراه شمال مورد استفاده برشمرد.

 

بنادر

 


شکرچی‌زاده همچنین با اشاره به اینکه در همه پروژه‌ها، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نقش نظارتی خود را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده از رویه‌های بتنی در بنادر کشور را در لنگرگاه‌ها و مکان‌هایی که محل تردد وسایط نقلیه سنگین هست نیز قابل اجرا است.

وی اعلام کرد: با سازمان بنادر کاری را به صورت مشترک برای ارتقای کیفیت بتن آغاز کرده ایم و اجرای این شیوه می تواند در افزایش عمر مفید بنادر به ویژه مکان‌هایی از بنادر که رویه بتنی دارند موثر بیفتد.

این مقام مسئول همچنین از دیگر اقدامات مشترک در حوزه بنادر را آموزش نیروی متخصص مدیریت بندر، عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دوره کارشناسی مدیریت بندر را با همکاری دانشگاه تهران در دستور کار داریم که امیدواریم نیروی تخصصی را در آینده در این حوزه تخصصی آموزش دهیم و بتوانیم این نیروی متخصص را برای انجام امور مدیریت بندر به جامعه تحویل دهیم.

کد خبر 103998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha