به صورت نقدی و از نمایشگاه های دارای پروانه خرید کنید/ برخورد سازمان حمایت با اقدام غیر قانونی نمایندگی های متخلف

پرشین خودرو: بازار راکد خودرو از ابتدای هفته تاکنون با تغییر چندانی همراه نبوده و فقط قیمت بیشتر خودروهای داخلی در محدوده 500 تا یک میلیون تومان نوسان و افت قیمت دارد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: اختلاف قیمتی که در چند ماه اخیر در بازار خودرو ایجاد شده با نوسانات ارزی و طرح پیش فروش شرکتها با تغییر و افت چندانی مواجه نشده و همچنان حاشیه قیمت 15 تا 60 میلیونی بر بازار بیشتر داخلی ها حاکم است.

وی گفت: در حال حاضر حاشیه قیمت در بازار خودروهای زیر 30 میلیون به حدود 14 میلیون تومان، خودروهای 30 تا 45 میلیون بین 18 تا 30 میلیون و خودروهای 45 تا 55 میلیون به 50 تا 60 میلیون تومان در بازار رسیده است.

موتمنی در ادامه در خصوص تاثیر طرح پیش فروش شرکتها بر بازار قیمت، تصریح کرد: طرح های پیش فروشی که در این روزها توسط شرکتها صورت می گیرد عمدتا تحویل های سال 98 و 99 است به همین دلیل تاثیری در بازار و افت قیمت ها نخواهد گذاشت.

وی در ادامه با توجه به اقدام خلاف برخی از نمایندگی ها و نمایشگاه ها به پیش فروش خودرو، به مردم هشدار داد که فریب این نمایشگاهها و نمایندگی ها را نخورند.

 



رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو افزود: پیش فروش شرکتهای داخلی فقط به صورت اینترنتی انجام می شود بنابراین نمایشگاه ها و نمایندگی هایی که اقدام به پیش فروش می کنند غیر قانونی است و به طور قطع خریداران متضرر خواهند شد.


موتمنی تاکید کرد: از مردم درخواست می کنیم تنها به صورت نقدی و از نمایشگاهای دارای پروانه، خودرو خریداری کنند.

وی اظهار داشت: شگرد افراد سود جو بر اساس شرایط بازار تغییر می کند و در زمانی که امکان پیش فروش خودرو وارداتی بود از این مسیر کلاهبرداری کردند و امروز که واردات ممنوع است اقدام به پیش فروش های غیر قانونی خودروهای داخلی می کنند به همین منظور از دستگاهای نظارتی و سازمان حمایت انتظار می رود بر این روند نظارت نموده و مانع از سودجویی و کلاهبرداری این نمایندگی ها شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران همچنین در خصوص اقدام اتحادیه در برخورد با فعالیت غیر قانونی نمایشگاهها در پیش فروش خودروها، خاطرنشان کرد: در صورتی که شاکیان خصوصی از نمایشگاههایی که اقدام خلاف قانون انجام می دهند وجود داشته باشد اتحادیه نمایشگاه داران موظف است با بررسی به موارد و شکایات در این بخش رسیدگی کند.

کد خبر 104026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha