کد خبر 104033
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۹
ساخت باتری‌های آینده با پرینتر سه بعدی

پرشین خودرو: محققان با کمک پرینتر سه بعدی طرح اولیه باتری را ارائه کردند که می توان آن را به اشکال مختلفی ساخت. به این ترتیب محدودیت در طراحی اشیا از بین می رود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، دستگاه های الکترونیکی به طور معمول باید باتوجه به باتری هایی مستطیل یا سیلندر شکل ساخته شوند. اما دانشمندان طرح اولیه باتری هایی را ارائه کردند که با پرینتر سه بعدی ساخته می شوند. به این ترتیب می توان باتری هایی با اشکال مختلف ساخت و این محدودیت در طراحی دستگاه ها از بین می رود.

محققان دانشگاه تگزاس با همکاری دانشگاه دوک با استفاده از یک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت از ماده PLA یک باتری لیتیوم یونی ساخته اند. به طور معمول PLA برای چنین مقصودی کارآمد نیست زیرا رساناب قدرتمندی به حساب نمی آید. به همین دلیل دانشمندان با ترکیب یک محلول الکترولیت(حاوی اتیل متیل کربونات، کربونات پروپلین وپرکلورات لیتیوم ) قابلیت رسانایی آن را افزایش دادند.

علاوه بر آن برای افزایش رسانایی آنها در قسمت آند باتری از گرافن و در کاتد از نانوتوب های کربن استفاده کردند.

محققان به طور موفقیت آمیز سلول های باتری ساختند که قابلیت ذخیره انرژی دارند. آنها این باتری را در یک دستبند مجهز به چراغ ال ای دی تعبیه کردند. این باتری توانست چراغ ال ای دی را به مدت ۶۰ ثانیه روشن نگه دارد.

هرچند این میزان قابلیت حفظ شارژ چندان کافی نیست اما دانشمندان به دنبال روش هایی هستند تا ظرفیت باتری را افزایش دهند.

کد خبر 104033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha