توسعه بازار های صادراتی از اولویت های سایپا است

پرشین خودرو: گروه سایپا همواره در حوزه صادرات جزو خودروسازان پیشرو كشور بوده و در سال های گذشته موفق به كسب عناوین متعدد برتر و ممتاز كشوری شده است و ادامه روند صادرات و كسب بازارهای جدید به عنوان یكی از برنامه های اصلی این گروه دنبال می شود.

به گزارش پرشین خودرو، در حاشیه انتخاب گروه خودروسازی سایپا به عنوان صادر كننده برترملی كه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور دكتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، دكتر رضا رحمانی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت، دكتر محمد شریعتمداری جمعی از مدیران صنعتی، فعالین اقتصادی و صادركننده های كشور برگزار شد، دكتر محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، گروه سایپا توانسته برای نهمین بار موفق به كسب عنوان صادر كننده برتر ملی شود.

وی افزود: گروه سایپا همواره در موضوع صادرات بسیار موفق عمل كرده كه قطعا این روند با حمایت های هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا ادامه خواهد داشت.

سروش گفت: در این برهه و با شرایطی كه برای نرخ ارز در كشور بوجود آمده زمان مناسبی برای توسعه صادرات است و با برنامه ریزی های انجام شده، گروه سایپا همچنان این روند را بیش از گذشته دنبال خواهد و این تهدید را به فرصت تبدیل خواهد كرد.

وی تاكید كرد: گروه سایپا در صادرات محصول به سایر كشورها دو اصل را دنبال می كند كه اول ارتقای برند شركت سایپا و كشورمان ایران در بازارهای هدف و دوم كسب سودآوری برای این گروه خودروسازی و ارزآوری برای كشور است و بر همین دو اصل، صادرات خودرو در محور برنامه های اصلی گروه سایپا قرار دارد.

سروش تصریح كرد: خوشبختانه در سال گذشته با تمام مشكلات موجود گروه خودروسازی سایپا توانست در حوزه صادرات قطعات خودرو به صورت SKD رشد 2.5 برابری نسبت به مدت مشابه را تجربه كند و در حوزه صادرات قطعات CBU هم رشد چشمگیری داشته است. همچنین در شش ماه نخست سال جاری مجموع صادرات گروه سایپا به نسبت مدت مشابه با رشد 50 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینكه برنامه های توسعه ای سایپا در 5 محور تدوین شده كه با تكمیل شدن موارد به اطلاع عموم رسانده خواهد شد گفت: در خصوص موضوع صادرات، محور اصلی فعالیت گروه سایپا، توسعه بازارها است كه متاسفانه محدودیت های بین المللی مانع و سد بزرگی برای این منظور می باشد.

 



مدیرعامل گروه سایپا تاكید كرد: با توجه به تغییر نرخ ارز در حال حاضر فرصت های صادراتی زیادی برای گروه وجود دارد ولی محدودیت های نحوه انتقال ارز یكی از بزرگترین مشكلات است كه همكاران بنده به شدت در حال پیگیری و برطرف كردن مشكلات هستند تا بتوانیم توسعه محصولات شركت را بیش از پیش داشته باشیم.

وی مهمترین عامل كسب عنوان صادركننده برتر كشوری توسط سایپا را پایین بودن قیمت محصولات دانست و گفت: علاوه بر قیمت رقابتی محصول، كیفیت متناسب با خودرو هم در بازارهای هدف توانسته نظر مشتریان را به خود جلب كند و گروه سایپا توانسته به عنوان صادر كننده برتر معرفی شود.

گفتنی است در این مراسم، تندیس صادر كننده برتر ملی توسط معاون اول رئیس جمهور به مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اهدا شد. گروه خودروسازی سایپا، به عنوان پیشرو در حوزه صادرات خودرو در كشور تاكنون توانسته نه بار تندیس صادر كننده برترملی و دو بار تندیس صادر كننده ممتاز كشوری را دریافت كند كه در این خصوص در كشور بی رقیب است.

کد خبر 104046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha