پرونده سقوط هواپیمای آسمان در مرحله کارشناسی 3 نفره است

پرشین خودرو: معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه گفت: پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج آسمان (بهمن 96) در نزدیکی سمیرم اصفهان در مرحله کارشناسی هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، محمدجواد حشمتی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مقصران حادثه سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: به دنبال درخواست خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای آسمان که اغلب در تهران سکونت داشتند، پرونده از دادسرای اصفهان به تهران احاله شد تا ادامه رسیدگی‌ها در تهران انجام شود.
این مقام مسئول در دادستانی کل کشور افزود: پرونده هم اکنون در دست رسیدگی شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت قرار دارد و قاضی جدید باید به دقت پرونده را مطالعه کند.
حشمتی اضافه کرد: در این پرونده یک مرحله کارشناسی در راستای پاسخ به موضوعاتی که توسط بازپرس پرونده مطرح شده، صورت گرفت اما هر دو طرف پرونده یعنی هم متهمان و هم شکات به نتیجه کارشناسی اعتراضی کردند. هم اکنون پرونده در مرحله کارشناسی سه نفره قرار دارد و هنوز نظر کارشناسی گروه سه نفره وصول نشده است.
به گفته معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه، در این پرونده فعلاً کسی بازداشت نیست.
حشمتی پیشتر گفته بود: با توجه به اینکه محل سکونت خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه عمدتاً در تهران قرار دارد، تعدادی از خانواده‌ها به خاطر مسئله بعد مسافت از دیوان‌عالی کشور درخواست کردند پرونده برای ادامه بررسی و رسیدگی‌ها به تهران بیاید که دیوان عالی کشور نهایتاً رأی داد که پرونده به تهران احاله شود.
وی گفته بود: تعداد متهمان این پرونده 3 یا 4 نفر است. اینها کسانی هستند که مسئول بودند و باید ضمن عمل به وظایف، مقررات و ضوابط را به درستی اجرا می‌کردند.
29 بهمن سال 96 پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج شد و سقوط کرد و تمام سرنشنینان آن جان خود را از دست دادند.
به دنبال وقوع این حادثه، عملیات امداد و کشف اجساد آغاز شد اما همچنان جسد 6 تن از قربانیان آن پیدا نشده است.
پزشکی قانونی پس از اخذ آزمایش ژنتیک از خانواده قربانیان، اجساد شناسایی شده را به خانواده هایشان تحویل داده است.
11 مرداد امسال قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام درباره دلایل اصلی سقوط هواپیمای آسمان نوشت: علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست. هواپیما مجهز به سیستم AD (جلوگیری از یخ زدگی بال) نبوده است. همچنین مجوز بهره برداری از هواپیما C of A غیر قانونی صادر شده است. علاوه بر آن شرکت بهره بردار در بکارگیری گروه کروی پرواز قصور کرده است.
شهریاری افزود: سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی) همچنین هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی ایران نیست و محدودیت‌های زیادی از جمله دما و ارتفاع (high&hot) داراست.
به گفته او قصور شرکت فرودگاه‌ها هم مطرح است. ربطی به تحریم ها ندارد و تقصیر خلبان نیست.

کد خبر 104051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha