کد خبر 104066
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کرمان، بحرانی‌ترین دشت آبی کشور

پرشین خودرو: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب که گلخانه‌ها در مدیریت منابع آب، اشتغال جدید و ... کمک شایانی می‌کنند، تصریح کرد: استان کرمان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است لذا در مدیریت بخش کشاورزی و منابع آب باید کوشا باشیم و دقت خود را در این خصوص بالا ببریم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا،  "حمید ملانوری" صبح امروز 30 مهرماه در ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی بر بهره‌وری آب کشاورزی تاکید و تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند بخشی از آب چاه‌های خود را در اختیار مجتمع‌های گلخانه‌ای قرار دهند و در آن گلخانه‌ها نیز شریک شوند.


وی با اشاره به رتبه‌های کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در شمال استان کرمان 180 هکتار و در جنوب استان 2063 هکتار گلخانه وجود دارد که استان کرمان در این زمینه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.


سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب که گلخانه‌ها در مدیریت منابع آب، اشتغال جدید و ... کمک شایانی می‌کنند، تصریح کرد: استان کرمان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است لذا در مدیریت بخش کشاورزی و منابع آب باید کوشا باشیم و دقت خود را در این خصوص بالا ببریم.

وی از رابطه کشاورزی و  آب در زندگی بشری سخن به میان آورد و عنوان کرد: باید تعصبات ما ملی و منطقه‌ای باشد تا به توسعه مشخص و درستی برسیم.

ملانوری بیان کرد: مردم با حساسیت روی بحث آب واکنش نشان می‌دهند لذا باید مدیریت آن استرتژیک و حساس باشد، ضمن آنکه باید مطالعات آب برای اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری نیز در سطح استان کرمان و کشور انجام شود.

کد خبر 104066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha