کد خبر 104072
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
حقوق ۳۷ میلیونی معاون وزیر نفت تائید شد

پرشین خودرو: شرکت ملی نفت با تایید فیش حقوقی ۳۷ میلیون تومانی علی کاردر، معاون وزیر نفت، اعلام کرد که سقف حقوق درباره وی رعایت شده و اضافه دریافتی او مربوط به معوقات بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، در پی انتشار فیش حقوقی علی کاردر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، این شرکت با انتشار توضیحاتی عنوان کرد که اضافه دریافتی وی مربوط به معوقات بوده است.

در این توضیح که در وبسایت شرکت ملی نفت منتشر شده، آمده است: با عنایت به درج فیش حقوقی شهریورماه مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران در رسانه های جمعی توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود. طبق مصوبه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور از سال ۱۳۹۶ سقف حقوق کارکنان صنعت نفت شامل مدیر عامل، مدیران و کارکنان در حوزه های مختلف غیر عملیاتی ۲۱۷.۳۵۰.۰۰۰ ریال تعیین گردیده، که این موضوع به صورت نرم افزاری در سیستم های کامپیوتری طراحی و بارگذاری شـده اسـت و در دستـرس تمـامی نهـادهای نظـارتی نیـز می باشد، لذا مدیر عامل یا دیگر مدیران امکان دریافت مبلغی بیشتر از عدد فوق را ندارند، ضمنا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این رقم در سال ۱۳۹۷ نیز ثابت مانده است.

به همین دلیل بســیاری از مـدیـران و کارمنـدان با ســابقه نفــت نمی توانند بخش مهمی از مطالبات خود را دریافت نمایند و مازاد سقف حقوق از دریافتی کارکنان کسر می شود. کارکنان نفت بـدون توجه به سـابقـه خدمـت می بایست تا سن ۶۰ سالگی در صنعت نفت کار کنند و به همین خاطر سابقه بسیاری از آنان به حدود چـهل سـال و گاهی بالاتـر هـم می رسد.

از آنجا که تمامی تعدیلات و معوقات کارکنان باید از طریق فیش حقوقی پرداخت شود گاهی رقم فیش حقوقی ماهانه از رقم مصوب بیشتر می شود که به هیچ عنوان به معنی دریافت بالاتر از سقف مصوب نیست و همانگونه که گفته شد مربوط به مواردی مانند طلب یا تعدیل ماه های گذشته و یا بدهی هایی مانند وام های دریافتی و علی الحساب حقوق است که در متن فیش حقوقی به صورت عدد منفی خود را نشان می دهند.

ضمن کنترل ماهانه مجددا در پایان هر سال نیز عملیات سقف گیری حقوق انجام و در صورت دریافت رقمی بیشتر از سقف مصوب مبلغ مازاد از فیش حقوق کارکنان کسر می گردد و کلیه کارکنان نفت نیز به موضوع تعدیل و کسر از این طریق کاملا آشنایی دارند. که همین مقررات در مورد فیش حقوقی مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران نیز صادق می باشد.

با عنایت به توضیحات ارائه شده کلیه پرداخت ها و کسورات معوقه در پنج ماه اول سال ۱۳۹۷ که در فیش حقوق شهریور ماه ۱۳۹۷ مدیر عامل محترم شرکت آمده است به شرح جدول ذیل ارائه می گردد:

 

فیش حقوقی


همانطوریکه در جدول فوق مشاهده می شود مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران هیچگونه دریافتی مازاد بر سقف مصوب تعیین شده شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور در شهریور ماه ۱۳۹۷ نداشته است.

-  حقوق مهرماه ۱۳۹۷ که از تاریخ ۲۵ مهر ۹۷ در سیســتم حقــوق قابـل رویــت می باشد نیز در چارچوب سقف تعیین شده پرداخت شده است.

-  پاداش سنوات خدمت پرداختی به مدیر عامل محترم شرکت ملی نفت ایران نیز  به مراتب بسیار کمتر از میزان اعلام شده می باشد.

-  انعقاد قرارداد با معاون محترم وزیر و  مدیر عامل شرکت در چارچوب مجوز قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان حسب ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته است.

در خاتمه این امور آمادگی کامل جهت پاسخگویی به کلیه واحدهای نظارتی را دارد.

کد خبر 104072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha