خودروهای فاقد معاینه فنی در تمام معابر پایتخت جریمه می شوند

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از روز سه شنبه ( اول آبان) مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا(LEZ) در سطح شهر اجرا می شود، اعلام کرد: براین اساس خودروهای فاقد معاینه فنی در تمامی معابر پایتخت به صورت روزانه و مکانیزه شناسایی و جریمه می شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، مرحله دوم از طرح کاهش آلودگی هوا از فردا (اول آبان) اجرایی می شود و براساس این طرح تمامی دوربین های راهنمایی و رانندگی شهر تهران و مبادی ورودی شهر پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت کرده و به ازای هر روز تردد این خودروها، مالک 50 هزار تومان جریمه می شود.

سردار محمدرضا مهماندار روز دوشنبه در خصوص این طرح به خبرنگار ایرنا گفت که جریمه های تخلف تردد خودروی بدون معاینه فنی در سطح شهر به هیچ وجه قابل اغماض نیست و حتما باید پرداخت شود.
وی تاکید کرد که رصد خودروهای فاقد معاینه فنی از فردا به صورت روزانه و در تمامی ساعات شبانه روز است.
سردار مهماندار به رانندگانی که خودروی آنها فاقد برگه سلامت فنی است اعلام کرد که حتما برای اخذ معاینه فنی به مراکز صدور برگه سلامت خودرو شهر تهران مراجعه کنند.

 

دوربین

 

رئیس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: براساس قانون مالکانی که بیش از 4 سال از عمر خودروی آنها گذشته است موظف به گرفتن برگه سلامت خودروی خود هستند درغیر این صورت حتما جریمه می شوند.
طرح ترافیکی کاهش با هدف کاهش آلودگی هوای تهران تدوین و تصویب شد و پس از کش و قوس فراوان فاز نخست این طرح، 17 مهر سال 95 با ابلاغ وزرات کشور در تهران اجرایی شد.
در فاز نخست طرح کاهش که تا کنون نیز ادامه دارد ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده طرح های زوج و فرد و ترافیک تهران توسط 300 دوربین رصد و به ازای هر روز تردد 50 هزار تومان جریمه برای مالک خودروی متخلف منظور می شود.
فاز دوم این طرح نیز از فردا کلید می خورد و براساس آن دیگر امکان تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در تمامی معابر سطح شهر تهران وجود ندارد و جریمه روزانه برای مالک خودروی متخلف در برخواهد داشت.

کد خبر 104106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha