کد خبر 104111
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
قیمت نفت برنت به بالای ۸۰ دلار بازگشت

پرشین خودرو: نگرانی فعالان بازار از ایجاد محدودیت در عرضه نفت بدلیل تحریم نفتی ایران از ماه آینده، موجب شد که قیمت نفت برنت در معاملات امروز دوباره به بالای ۸۰ دلار بازگردد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، نگرانی فعالان بازار از ایجاد محدودیت در عرضه نفت بدلیل تحریم نفتی ایران از ماه آینده، موجب شد که قیمت نفت برنت در معاملات امروز دوباره به بالای ۸۰ دلار بازگردد.

درحالی که انتظار می‌رود با تحریم نفتی ایران از ماه آینده، عرضه در بازارها محدود شود، قیمت نفت برنت دوباره به بالای ۸۰ دلار بازگشت.

تا ساعت ۱۲:۵۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، با ۴۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه، به ۸۰.۱۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا این لحظه، ۳۰ سنت یا ۰.۴۳ درصد افزایش یافت و به ۶۹.۵۸ دلار رسید.
هر بشکه نفت خام سنگین ایران هم امروز ۷۵.۱۳ دلار معامله شد.

تحریم‌های آمریکا بر علیه سومین صادرگننده بزرگ نفت اوپک، ایران، از ۴ نوامبر آغاز می‌شود. ترامپ در تلاش است تا با این تحریم‌ها ایران را مجبور کند تا در مورد توافق هسته‌ای خود دوباره مذاکره کنند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، یکشنبه شب به خبرنگاران گفت که دریافت معافیت از تحریم نفتی ایران، از دولت ترامپ، نسبت به معافیت‌هایی که در تحریم‌های دوره اوباما به کشورهایی در آسیا داده شد، سخت‌تر خواهد بود.

اوپک در ماه جون توافق کرد که تولید خود را افزایش دهد تا افت احتمالی صادرات ایران جبران شود.
اما مستندات داخلی اوپک که به رویت رویترز رسیده است، نشان می‌دهد که اوپک نتوانسته است تولید کلی خود را افزایش دهد و افزایش تولید سعودی‌ها با افت تولید اعضای دیگر خنثی شده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، روز دوشنبه گفت: تولیدکنندگان دیگر برای جبران تولید ایران با مشکل مواجه می‌شوند و قیمت نفت ممکن است بیشتر بالا برود.

اما تولید آمریکا اندکی آسودگی خاطر برای بازارها به ارمغان آورد. بیکر هیوگز اعلام کرد که حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر تعداد چاه‌های فعال خود را ۴ حلقه افزایش دادند و تعداد کل آنها را به ۸۷۳ حلقه رساندند.

کد خبر 104111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha