سیستان و بلوچستان جزو 7 استان بحرانی کشور از نظر حوادث ترافیکی

پرشین خودرو: مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال 503 نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، از این تعداد 102 نفر زن و 401 نفر مرد بودند، 391 نفر در جاده های برون شهری، 80 نفر در جاده‌های استانی و 32 نفر هم در حوادث ترافیکی درون شهری فوت شدند.

ب‌ه گزارش پرشین خودرو به نقل از رضا عبدی در جمع خبرنگاران بیان کرد: تعداد فوت شده ها بر اثر حوادث ترافیکی در 6 ماه اول سال گذشته 390 نفر بود، این آمار امسال با رشد 29 درصدی رو به رو بود که بسیار بالاست.

وی در ادامه اظهار کرد: از این آمار، 40 نفر در خارج از حریم جاده ها فوت کردند که دلیل آن قاچاق اتباع بیگانه و سوخت بود، متاسفانه برخی سوخت کش ها در جاده ها با مخدوش کردن پلاک خودروها یا بدون پلاک تردد می‌کنند و سبب تصادف می شوند و خانواده هایی را داغدار می کنند.

به گفته وی، 50 درصد بودجه عمرانی استان توسط بیمه برای حوادث ترافیکی پرداخت می شود، نتایج مطالعات آماری نشان می دهد که بیشترین آمار تصادف ها مربوط به خطای انسانی است بنابراین خانواده ها باید در کنترل این حوادث نقش خود را به خوبی ایفا کنند، متاسفانه حوادثی در این استان رخ می دهد که مشابه آن در استان های دیگر اتفاق نمی افتد.

دکتر عبدی با بیان این که همه این اتفاق ها سبب شده است سیستان و بلوچستان از نظر حوادث ترافیکی جزو هفت استان بحرانی کشور باشد، اظهار کرد: بیشترین کسانی که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند افراد فعال یا نان آور خانواده هستند که بین 20 تا 40 سال سن دارند، متاسفانه خانواده های زیادی تاوان اشتباه یک فرد متخلف را باید بدهند.

وی گفت: چهار هزار و 251 نفر از ابتدای امسال تا پایان شهریور در حوادث ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد 951 نفر زن و سه هزار و 300 نفر مرد بودند، تعداد مصدومان حوادث جاده ای نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد پیدا کرده است.

ثبت ۹۰ تصادف طی یک ماه در جاده های جنوب استان

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان نیز در خصوص وضعیت آمار تصادفات جاده های استان نیز گفت: از ابتدای مهر تا کنون، 90 مورد تصادف در جاده های جنوبی استان ثبت شد.

سرهنگ ستوده بیان کرد: آمار کشته شدگان در تصادف های جاده ای جنوب استان طی این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: تعداد مصدومان ناشی از حوادث جاده ای نیز نسبت به مهر ماه سال گذشته، 2 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: دلیل عمده تصادف ها به ترتیب تجاوز و انحراف به چپ، بی توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و رعایت نکردن حق تقدم است. 30 درصد تصادف های مهر امسال به دلیل واژگونی خودرو و 50 درصد آن بر اثر برخورد دو وسیله نقلیه رخ داده است.

 

تصادف

 


وی خاطرنشان کرد: فقط در هفته گذشته، 22 مورد تصادف در جاده های جنوب استان ثبت و به فوت شش نفر منجر شد، 35 نفر نیز در این حوادث مجروح شدند. 50 درصد تصادف های این مدت در راه های اصلی، 30 درصد در راه های فرعی و 20 درصد در راه های روستایی رخ داده است.

به گفته وی، راه های دو طرفه، پیچ و قوس های فراوان، قاچاق سوخت، انسان و کالا نیز از دیگر دلایل تصادف‌ها در جنوب استان است.

رفع نقص ۲۱ نقطه‌ حادثه خیز در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان که در استانداری برگزار شد، بیان کرد: ۶۵ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفت که بر اساس نظرات کارشناسی اعضای کمیسیون، مقرر شد؛ ۲۱ نقطه تا پایان سال به طور کامل رفع نقص شود.

باقر کرد گفت: ۸۳ درصد تصادفات کشور مربوط به اشتباهات و خطاهای انسانی بوده و ارتباطی به شرایط جاده‌ای ندارد‌.

وی اظهار کرد: عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری به طور مداوم از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه و نظارت پلیس مورد ارزیابی قرار می گیرد و بنا به گزارش دستگاه‌های یادشده در یک ماه گذشته انواع کنترل های نظارتی ۲۰ درصد افزایش یافته است‌.

معاون استاندار تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برقراری خط ارتباط عمومی میان شهرستان های خاش و مهرستان برای رفاه عمومی مردم منطقه مورد بررسی قرار گرفت و در همین راستا با توجه به احداث جاده مستقیم بین شهرستان خاش و مهرستان دستگاههای اجرایی مانند‌ سازمان حمل و نقل و پایانه های استان و نیروی انتظامی موظف هستند، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تردد عمومی بین شهرستان‌ها یادشده را در دستور کار خود قرار دهند و چنانچه در این ارتباط موانعی وجود دارد، هر چه سریعتر رفع شود.

کد خبر 104146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha