ترمز بازار لنت زیر پای تولیدکنندگان داخلی است!

پرشین خودرو: شرایط کنونی فرصت خوبی برای تولیدکنندگان است تا با افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات خود، بازار از دست رفته کالاهای ایرانی را باز گردانند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مشکلات ارزی و کمبود نقدینگی در حالی از سرعت تولید لنت سازان در کشور کاسته است که بر اساس تصمیم دولت هر گونه واردات لنت به کشور ممنوع و بالطبع در این شرایط نگاه تمام متقاضیان بازار این قطعه به تولیدات داخلی دوخته شده است. در چنین شرایطی است که انتظار می رود دولت و مسئولان با تحقق شعارها و رفع موانع تولیدکنندگان ضمن بهره برداری از ظرفیت 100 درصدی تولیدکنندگان داخلی، زمینه توسعه اشتغال زایی در کشور را فراهم کند.

در همین حال رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاج در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با تایید مشکل لنت سازان برای تامین ارز و مواد اولیه، گفت: تولیدکنندگان لنت ترمز با بهره گیری از تمام ظرفیت و توان خود در تلاشند تا در شرایط دشوار کنونی و با وجود افزایش نرخ ارز، ممنوعیت واردات و کمبود مواد اولیه، مشکلی از بابت تامین این کالا در کشور نداشته باشیم.

حسین لاجوردی اظهار داشت: هر چند ضرورت دارد دولت برای مشکلات تولید کنندگان در این بخش فکر اساسی نماید و چنانچه تامین مواد اولیه لنت سازان به موقع صورت گیرد به طور قطع تولیدکنندگان قادر به تولید وتامین نیاز 100 درصدی بازار داخل خواهند بود.

 



وی با اشاره به سهم 50 تا 70 درصدی مواد اولیه وارداتی در تولید لنت در کشور ، تاکید کرد: متاسفانه امروز علاوه بر مشکل تخصیص ارز و تامین و ترخیص مواد اولیه ، خود تحریمی در داخل نیز تامین مواد اولیه داخلی را برای تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده و این مسائل جریان تولید لنت سازان را تحت الشعاع قرار داده است .

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاج تاکید کرد: متاسفانه به دلیل جریان ترخیص کالا، مواد اولیه تولیدکنندگان لنت ترمز ماهها در گمرکات باقی می ماند تا فرایند ترخیص را طی کند که به طور قطع در شرایطی در بحران اقتصادی در کشور این مسائل شرایط خوبی را برای تولید و اقتصاد کشور به همراه نخواهد داشت از این رو دولت باید دستورالعملی در این زمینه صادر کنند تا مواد اولیه ای که 15 تا 20 روز زمان میبرد تا از کشور مبدا وارد گمرکات می شود ظرف 48 ساعت یا حداقل یک هفته ترخیص شود ضمن اینکه بسیاری از مواد اولیه تولید لنت تاریخ مصرف دارند و به دلیل طولانی شدن فرایند ترخیص از کیفیت کمتری برخوردار شده و یا به طور کلی فاسد می شوند.

لاجوردی با اشاره به اینکه معضلات و بوروکراسی اداری تولید و اقتصاد را نابود می کند، تصریح کرد: این شرایط فرصت خوبی برای تولیدکنندگان است تا با افزایش تولید و ارتقاء کیفیت محصولات خود، بازار از دست رفته کالاهای ایرانی را باز گردانند.


عدم ارائه قیمت واقعی مواداولیه لنت سازان، تحمیلی برای مصرف کنندگان داخلی است

وی گفت: در صورتی که ارز نیمایی به موقع تخصیص یافته و تامین مواد اولیه با سرعت و روند بهتری صورت پذیرد تولید و جریان اشتغالزایی در کشور سرعت خواهد گرفت در حالی که امروز نبود مواد اولیه بزرگترین معضل برای تولیدکنندگان است و حتی امروز برخی از مواد اولیه تولید در داخل به دلیل ممنوعیت واردات در مواردی با 3 تا 4 برابر قیمت واقعی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد بالطبع تحمیلی برای مصرف کنندگان داخلی است.

وی افزود: شرایط فعلی و عدم تامین به موقع مواد اولیه موجب شده فعالیت برخی از کارخانجات از 3 شیفت کاری به یک شیفت کاهش یابد اما چنانچه موانع برطرف و فرصت لازم برای تولید فراهم شود تولیدکنندگان می توانند تا 3 برابر تولید و به بازار عرضه کنند .

کد خبر 104154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha