تجهیزات بندری چابهار برای ترانزیت کالا مناسب است

پرشین خودرو: نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان گفت: تجهیزات و امکانات بندری چابهار مناسب برای ترانزیت کالاهای ازبکستان و سایر کشورهاست که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

به گزارش پرشین خودرو، عصمت اله ایرگاشیف سه شنبه شب در جمع مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: دیدن ظرفیت های بندر چابهار برای ما بسیار با اهمیت است و این دیدارها منجر به توسعه روابط می شود.
وی بیان کرد: در حوزه ظرفیت های ترانزیتی، اقتصادی و تجهیزات بندری چابهار اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان گفت: چابهار در زمینه ساخت بندر و پهلوگیری کشتی ها کارهای بزرگی انجام داده است و امکانات آن در پهلوگیری و تخلیه کشتی های حامل گندم اهدایی هند به افغانستان به خوبی پاسخگو بود.
وی بیان کرد: در آینده ای نزدیک ازبکستان و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه و دوست، استفاده های مناسبی را از ایران بویژه بندر چابهار برای صادرات و واردات کالا خواهند کرد و این جای خوشحالی برای ماست.

 

چابهار

 

ایرگاشیف ادامه داد: ایران ارتباط مناسبی با همسایگان دارد و همیشه در بعد بین المللی به دنبال توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی است.
وی تصریح کرد: افغانستان دچار خشکسالی، مشکلات اقتصادی و سیاسی است و اهدای گندم هند از طریق بندر چابهار به این کشور کمک بزرگی بود.
نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان هدف از سفر به چابهار را آشنایی با ظرفیت های بندری، مزیت های تجاری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: اعضای هیات همراه به خوبی با فرصت های سرمایه گذاری و فواید بندر چابهار آشنا شدند.
وی گفت: امتیازات و تخفیف های در نظر گرفته شده برای فعالیت سرمایه گذاری، حمل و نقل کالا و انبارداری در بندر چابهار خوب و امیدوار کننده است.
 عصمت اله ایرگاشیف نماینده ویژه رئیس جمهوری ازبکستان در امور افغانستان، بهادر عبداله یف سفیر ازبکستان در تهران، فضل الدین سغداله ایف معاون راه آهن ازبکستان، رستم احمد اف رئیس اداره امنیت، اسلم اکبراف معاون مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه و حسن کرابی کارشناس اداره اول کشورهای مشترک المنافع روز گذشته /سه شنبه/ پس از ورود و استقبال مردم و مسئولان به چابهار از اسکله ها، تجهیزات بندری و توسعه زیرساخت ها بندرشهید بهشتی دیدن کردند.

کد خبر 104223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha