اولین تونل حمل و نقل سریع «ایلان ماسک» راه اندازی می‌شود + تصاویر

پرشین خودرو: باتوجه به ادعای منابع خبری، ایلان ماسک اولین تونل پروژه حمل و نقل سریع خود را در ماه دسامبر سال جاری باز می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در اردیبهشت ماه سال گذشته، مدیرعامل شرکت تسلا یک ویدیو کوتاه از تست و بررسی پروژه جدید خود در اینستاگرام منتشرکرد که در آن سورتمه مخصوص پروژه آزمایش شد و توانست به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد، حال با گذشت تقریبا 1 سال و نیم از معرفی این پروژه، به نظر می‌رسد که پروژه حمل و نقل سریع ایلان ماسک به گام‌های آخر توسعه رسیده و قرار است که تا پایان سال جاری و در ماه دسامبر، اولین تونل این پروژه باز شود.

 



هرچند ناگفته نماند که علاوه بر تونل های زیرزمینی، ایلان ماسک در قالب پروژه "هایپرلوپ" بر روی تونل‌های سطح زمینی هم کار کرده است که به زودی برای جابجایی افراد راه اندازی خواهد شد.

 



در کنار پروژه "هایپرلوپ" ایلان ماسک که بر روی سطح زمین و واگن های حمل مسافر خوهد بود، پروژه دیگر ایلان ماسک که بر روی آن نام "بورینگ Boring" گذاشته شده است، چند سالی می‌شود که وارد فاز اجرایی شده و دستگاه‌های پیشرفته حفاری مشغول به حفر کانال‌های ارتباطی برای به ثمر نشاندن این پروژه بوده‌اند، اما این پروژه خیلی سوال در ذهن مخاطبان ایجاد کرده و بخصوص کاربران داخل کشور اطلاع دقیقی از اهداف این پروژه ندارند، به همین منظور مروری کوتاه بر روی پروژه ایلان ماسک در پرشین خودرو خواهیم داشت تا بعد از راه اندازی این پروژه و استفاده از آن، به جزییات بیشتر پروژه دسترسی داشته باشیم.

 



گفته شد که پروژه جدید ایلان ماسک برای بهبود چرخه حمل و نقل وارد فاز اجرایی شده است تا پس از ماه‌ها تلاش و حفر کانال‌های زیرزمینی، اولین تست و بررسی این پروژه به صورت عملی با موفقیت همراه شود. به طور کلی ایده جدید ایلان ماسک برای بهبود حمل و نقل و جابجایی سریع در شهرها بوده است، ولی بجای استفاده از سیستم مترو برای جابجایی افراد، از سورتمه‌های مخصوص برای جابجایی اتومبیل در زیر زمین استفاده شده است تا دیگر خبری از گیر کردن در ترافیک‌های بزرگ شهری نباشد و یا حتی اگر حوصله رانندگی ندارید، سورتمه‌های زیرزمینی ایلان ماسک برای جابجایی شما ساخته شده است.

 



ایده اصلی و هدف ایلان ماسک این است که تونل‌های متعدد در زیر زمین حفر شده و به اقصی نقاط شهر وصل شوند، اما قسمت مهم آن پذیرش اتومبیل و جابجایی آن به نقطه‌ای دیگر از شهر خواهد بود که باتوجه به توضیحات ایلان ماسک و همچنین تصاویر منتشر شده از این پروژه، می‌توان یکسری جایگاه مخصوص در خیابان‌های شهر را دید که اتومبیل بر روی آن رفته و با استفاده از یک بالابر هیدرولیکی، اتومبیل به زیر زمین منتقل شده و به شبکه اصلی متصل می‌شود و با سرعت بسیار زیاد، انتقال آن به نقطه‌ی دیگر از شهر انجام می‌شود که فاز اول آن از پارکینگ شرکت SpaceX در شهر هاوتورن شروع شده و به فرودگاه بین المللی لس آنجلس ختم می‌شود که این جابجایی در عرض تنها 8 دقیقه انجام خواهد شد.

 



در ایده دیگر، تونل های متعددی بر روی سطح زمین کار گذاشته می شوند تا واگن های مخصوص با سرعت بسیار زیاد داخل آن حرکت کند.

ایلان ماسک اعلام کرده است که مسافران باید از ماه "اوت" سال آینده خود را برای جابجایی سریع بین شهرها آماده کنند که بهای آن تنها 1 دلار خواهد بود، این درحالیست که سفر آن‌ها برای ماه‌های اول رایگان است.
 

کد خبر 104224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha