افتتاح اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد در نیمه اول۹۸

پرشین خودرو: مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: با افتتاح اسکله «رو-رو ریلی» بندر امیرآباد در نیمه اول سال ۹۸ سرعت حمل ونقل کالاهای صادراتی ایران از این منطقه افزایش چند برابری خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، یوسف گران پاشا، مدیرکل راه‌آهن شمال (ساری) با بیان این مطلب خبر داد: ساخت اسکله «رو-رو ریلی» به پیمانکار واگذارشده و درصد بالایی از عملیات ساخت آن انجام‌شده و هم اکنون خطوط و جک‌های آن آماده است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این اسکله ریلی می‌توانیم بار ترانزیت قابل‌توجهی را حمل کنیم، اضافه کرد: با افتتاح اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد، اتصال به شبکه سراسری راه آهن کشور محقق خواهد شد و سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از ۲۴ساعت به سه ساعت تقلیل خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون برخی از بارهای ترانزیتی اینچه برون هم از این منطقه عبور می‌کند.

برنامه‌ریزی حمل ۷۰ هزار تن بار گندم

گران پاشا از هماهنگی‌های متعدد برای حمل بار در این منطقه خبر داد و افزود: برای حمل ۷۰ هزار تن بار گندم از بندر امیرآباد به فارس مذاکراتی انجام شده و مقرر است بار شرکت «آرد خوشه» در قالب مذاکره شرکت ریل ترابر شرق حمل شود.

وی ادامه داد: مذاکرات حمل ۸۰ هزار تن بار شرکت آرین شیمی هم درحال انجام است و قرار است این بار از به شکل ترکیبی به ایستگاه شهید نوبخت انتقال و از آنجا به شکل ریلی به تهران حمل شود.
مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه در حمل ذغال، ۲درصد از برنامه جلو هستیم، اضافه کرد: از نیمه دوم مهرماه، اقدامات لازم برای حمل و تخلیه مازوت انجام می‌شود.

 

بندر

 

توسعه فعالیت مسافری و گردشگری

گران پاشا در حوزه مسافری هم با بیان اینکه این منطقه سالانه حدود یک‌میلیون و دویست نفر مسافر در این منطقه جابه جا می‌شود، گفت: در شش ماه ابتدای امسال ۴۴۱ هزار و ۳۸۳ نفر مسافر در این ناحیه جابه‌جا شد و روزانه به‌طورمتوسط ۳ تا ۴ هزار نفر و در زمان اوج سفر ۵ هزار نفر جابه‌جایی مسافر در این ناحیه انجام ‌شد.

وی با اشاره به فعالیت این اداره کل در بخش گردشگری، افزود: در حال حاضر ۲ قطار گردشگری روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مسیر تهران-سوادکوه سیر می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه به منظور ایجاد انگیزه برای همکاران و شناخت خانواده‌ها، دو قطار گردشگری مناسبتی ویژه همکاران راه‌اندازی کردیم، اضافه کرد: به دنبال این موضوع، ارگان‌های مختلف مانند نیروی انتظامی نیز برای استفاده کارکنان خود درخواست راه‌اندازی قطار گردشگری را داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تور گردشگری ویژه خبرنگاران و عکاسان در این ناحیه برگزار شده، گفت: دریکی از این قطارهای گردشگری میزبان محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به همراه کارکنان این وزارت خانه بودیم.

کد خبر 104259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha