اولین خودروی هیدروژنی موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شد + ویدیو و تصاویر

پرشین خودرو: اگر این نگرانی وجود دارد که خودروهای هیدروژنی ممکن است خطرناک باشند، باید بگوییم که آن‌ها کاملا ایمن بوده و هیچگونه جای نگرانی بابت آنان وجود ندارد.

به گزارش  خبرنگار  پرشین  خودرو،  در جدیدترین آزمون‌های انجام شده توسط موسسه ایمنی NCAP اروپا، شرکت خودروسازی هیوندای موفق به تولید ایمن‌ترین خودروی هیدروژنی جهان شده است تا در کنار مرسدس بنز A کلاس، مزدا 6، لکسوس ES و همچنین سه محصول دیگر از گروه خودروسازی "پژو سیتروئن"، جزو ایمن‌ترین خودروهای سال 2018 معرفی شود و مهم‌تر از همه، ایمن‌ترین خودروی هیدروژنی درجهان باشد که تاکنون ساخته شده است.

 



در آزمونی که توسط موسسه ایمنی NCAP اروپا انجام شده است، مقاومت ستون وسط و دیواره‌های سمت چپ (سمت راننده) نمره بسیار خوب 94 دریافت کرده است و می‌تواند 94 درصد از سرنشینان بزرگسال داخل کابین محافظت کند که این میزان برای کودکان به 87 درصد خواهد رسید.

 



در مجموع ایمنی اتومبیل نمره 80 دریافت کرد و سیستم‌های ایمنی و تشخیص عابر پیاده با عملکرد متوسط خود، موفق به دریافت نمره 67 از سوی موسسه ایمنی NCAP اروپا شده است، ولی در مجموع نمرات آن به اندازه‌ای بوده است که خودروی هیدروژنی "هیوندای نکسو" موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شود.

 



در ادامه بد نیست بدانید که شرکت سازنده در رابطه با این خودرو می‌گویند که سیستم محرک آن دارای 60 درصد بهره وری انرژی بهتر نسبت به خودروهای معمولی است، اما نسبت به خودروی هیوندای توسان هیدروژنی که قرار است جایگزینی برای آن باشد، حدود 9 درصد بهره وری انرژی بهتر دارد که گفته می‌شود دارای محدوده حرکت 609 کیلومتر تنها با یک مخزن سوخت پر از هیدروژن بوده و می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و همچنین حداقل شتاب 10 ثانیه داشته باشد، هرچند همین محدوده حرکت حدودا 610 کیلومتری باعث شد تا شرکت خودروسازی هیوندای یک رکوردشنی در زمینه خودروهای هیدروژنی داشته باشد.

 



در برنامه ریزی شرکت خودروسازی هیوندای آمده است که این شرکت تا سال 2020 میلادی قصد دارد 10 هزار وسیله نقلیه هیدروژنی تنها در بازار کره جنوبی عرضه کند و همچنین در نظر دارد تا به افزایش جایگاه سوخت هیدروژن از 20 جایگاه به حداقل 100 جایگاه کمک کند. این خودروساز کره‌ای امیدوار است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به توسعه سیستم‌های محرک سلول سوختی یا همان هیدروژنی مشغول شوند و جایگاه‌های سوخت هیدروژن را افزایش دهند، زیرا در ایالات متحده آمریکا تنها 39 جایگاه هیدروژن وجود دارد که بیشتر آنان در کالیفرنیا هستند.

کد خبر 104310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha