آشفتگی و فساد در واردات خودرو حاصل بی تدبیری مسئولان قبلی وزارت صمت است

پرشین خودرو: تا زمانی که انحصار در بازار خودرو وجود دارد هیچ پیشرفتی در خودروسازی کشور حاصل نخواهد شد از این رو از وزیر پیشنهادی وزارت صمت انتظار می رود با کاهش تعرفه و رفع ممنوعیت در واردات ضمن ایجاد بازار رقابتی، جریان کنونی در بازار خودرو را ساماندهی و نسبت به رفع آشفتگی حاکم بر بازار اقدام کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: موافق واردات خودرو لوکس به کشور نیستیم اما انتظار می رود برای ایجاد بازار رقابتی و رفع انحصار شرکتهای داخلی مجوز ورود خودروهای زیر 15 هزار دلار به کشور داده شود تا در یک فضای رقابتی، مشتریان از شانش و امکان خرید بهتری برخرودار شوند.

سعید موتمنی افزود: بی تردید در یک فضای رقابتی است که خودروسازان ناگزیر به افزایش کیفیت خواهند شد در حالی که در سالیان گذشته خودروسازان هیچ گاه تمایلی به واردات خودرو های زیر 20 هزار دلار را نداشتند تا تولیداتشان از بازار فروش بهتری برخوردار شود .

وی گفت: متاسفانه در دولت جدید تصمیمات وزارت صمت در چند ماه گذشته، فرصت بهتری را برای شرکتهای داخلی فراهم کرد و ممنوعیت واردات خودرو بر این جریان دامن زد و موجب رشد 100 درصدی قیمت خودرو در بازار شد.

 

واردات خودرو


رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تاکید کرد : وزیر جدید صنعت ، معدت و تجارت چنانچه می خواهد بعد از 3 دهه بازار خودرو از وضعیت فعلی خارج شود باید نسبت به رفع انحصار را از بازار و کاهش تعرفه ها اقدام کنند و اجازه دهند تا خودروهای زیر 15 هزار دلار وارد بازار شود تا عامه مردم اجازه انتخاب بهتر در خرید داشته باشند.

موتمنی افزود: در صورت ادامه واردات خودرو و کاهش تعرفه ها آیا شرکتهای داخلی امکان محدودیت و بی توجهی به بهبود کیفیت ها را داشتند ؟ به طور قطع با رفع ممنوعیت واردات و رقابتی شدن بازار ، مشتری تعیین کننده قیمت در بازار خواهد بود.

وی همچنین مهمترین معضل فعلی بازار خودرو را جریان پیش فروش خودروها دانست و گفت: در صورتی که " دکتر رحمانی " گزینه پیشنهادی وزارت صمت رای اعتماد نمایندگان را کسب کند انتظار می رود با تدابیری هر چه سریعتر جلوی پیش فروش های رسمی و غیر رسمی در بازار خودرو را بگیرند که این روزها به بزرگترین معضل اجتماعی و بازار خودرو کشور تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون هزاران نفر به دلیل پیش فروش شرکتها متضرر و تعدادی از مدیران این شرکتها در زندان ها هستند و چرا باید این جریان ادامه پیدا کند و فقط باید تنها به شرکتهای بزرگ داخلی و صرفا با تحویل یک تا 2 ماه مجوز پیش فروش داده شود.

کد خبر 104311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha