پیش بینی پارک 200 هزار خودرو  برای زائران اربعین

پرشین خودرو: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: 400 هکتار پارکینگ با برآورد امکان پارک 160 هزار خودرو احداث و با اضافه شدن پارکینگ های شخصی در درون شهرهای مرزی پیش بینی پارک 200 هزار خودرو شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: پارکینگ خودروهای شخصی در مرز شلمچه 70 هکتار، در مرز چذابه 100 هکتار، در مرز مهران 90 هکتار و در مرز خسروی 140هکتار است.
رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: زیرساخت های پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران برای اتوبوس‌های برون شهری با گنجایش حداقل هزار دستگاه احداث و تکمیل شده است.
جمالی نژاد اضافه کرد: در مجموع 140 کیلومتر راه به تفکیک مرزهای مجاز شامل تبدیل محورهای یک بانده به دو بانده و چهار خطه برای زائران اربعین ایجاد شده است.
وی افزود: 207 کیلومتر روکش آسفالت راههای کشور انجام شده که 71 کیلومتر مربوط به مرز مهران، 116 کیلومتر مربوط به مرز چذابه و شلمچه و 20 کیلومتر مربوط به مرز خسروی بود.
رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی به تکمیل و تقویت خط انتقال آب بستان به چذابه شامل 27 کیلومتر خط اصلی و 15کیلومتر خطوط فرعی، احداث تاسیسات فاضلاب پایانه مرزی شلمچه و چذابه، احداث روشنایی و نصب برج نوری در مسیرهای منتهی به مرزها و 400 هکتار پارکینگ ایجادشده، اشاره کرد.

 

پارک


جمالی نژاد گفت: 8 واحد آزمایشگاه سیار آب خودرویی در مسیر راهپیمایی و پایانه های مرزی در داخل خاک ایران برای سنجش کیفیت آب تولیدی و توزیعی توسط وزارت نیرو مستقرشده و همچنین کارخانه یخ صنعتی در پایانه مرزی مهران با ظرفیت تولید 300 قالب یخ نیز راه اندازی شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: به منظور رفاه زائران اربعین هزار و 885 دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداری های کشور، کار جابه جایی زائران را در داخل و در خاک عراق انجام می دهد.
جمالی نژاد اضافه کرد: هم اکنون 80 درصد زیرساخت های مرزهای اربعین آماده است و تلاش می کنیم در اربعین سال آینده 100 درصد زیرساخت ها برای رفاه زائران آماده باشد و سعی می کنیم نقایص موجود در اولین فرصت آماده باشد.
وی ابراز امیدواری کرد که با خدمات شبانه روزی و مخلصانه همه دست اندرکاران، زمینه راهپیمایی عظیم و حماسه جهانی اربعین حسینی(ع) فراهم شود.

کد خبر 104356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha