فرونشست سالیانه ۳ تا ۲ سانتی متری فرودگاه امام خمینی (ره)

پرشین خودرو: جمور گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) در سال چیزی حدود ۲ الی ۳ سانتی متر نشست را تجربه می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، یحیی جمور معاون فنی سازمان نقشه برداری کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تعداد مراکزی که عمده ترین فرونشست ها را داشته اند، به 50 نقطه می رسد.بیشترین دلیل اصلی فرونشست زمین، برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی است که جالب است بدانید این چاه ها مجوزدار هستند.

وی افزود:تاکنون 6 اطلس طلایی فرونشست در ایران تهیه شده که هفتمین اطلس نیز درباره استان اصفهان در دست تهیه است.

معاون فنی سازمان نقشه برداری کشور بیان کرد: با توجه به اینکه برداشت از آب های زیرزمینی به صورت مجاز انجام می شود و ما هشدارهای لازم را در این باره داده ایم، اما باید برای جایگزینی برداشت از چاه ها فکری به حال کشاورزان کنیم.

 

فرودگاه امام خمینی

 


وی با اشاره با اینکه فرونشست مقوله ای متفاوت نسبت به فروچاله است گفت: نشست و پایین رفتن زمین را به طور معمول هیچ یک از شهروندان مشاهده نمی کنند ولی فروچاله که با ریزش سطح زمین به طور ناگهان اتفاق می افتد، بسیار متفاوت است.فروچاله به خالی شدن سطح زیرین خاک به طور ناگهانی اتفاق می افتد که به جنس و نوع خاک نیز بستگی دارد.

جمور در پاسخ  مبنی بر اطلاعات بدست آمده از جابه جایی پوسته در کرمانشاه پس از زلزله سال گذشته، گفت: پس از زلزله کرمانشاه با سرعت مشغول تهیه نقشه های هوایی برای تعیین میزان خسارت و جابه جایی پوسته زمین شدیم.

وی اضافه کرد: اطلاعات بدست آمده از بالاآمدگی 90 سانتی متر و همچنین 50 سانتی متر حرکت به سمت غرب و جنوب غربی خبر می دادند.در زلزله تهران نیز شاهد جابه جایی خاصی در پوسته زمین نبودیم.

وی در پایان پاسخ به سوالی مبنی بر فرونشست در فرودگاه ها نیز گفت: فرودگاه امام خمینی (ره) در سال چیزی حدود 2 الی 3 سانتی متر نشست را تجربه می کند.

کد خبر 104382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha