کد خبر 104385
۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
۱۴ مارس، روز بین المللی ریاضیات نامگذاری شد

پرشین خودرو: وزیر علوم گفت: شورای اجرایی یونسکو با اشاره به میراث علمی دکتر مریم میرزاخانی و سه بانوی ریاضیدان در سند نامگذاری؛ ۱۴ مارس را به عنوان روز بین المللی ریاضیات نامگذاری کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، منصور غلامی گفت: شورای اجرایی سازمان یونسکو در دویست و پنجمین اجلاس خود، با توجه به نقش ریاضیات در پیشبرد سایر علوم بویژه در فهم مسائل بزرگ اجتماعی، زیست محیطی و معضلات مربوط به آنها مانند آثار تغییرات آب و هوایی، مبارزه با نابودی تنوع زیستی، پیش بینی و برآورد نیازهای رشد جمعیت از جمله غذا و کمک به یافتن راهکارهای علمی، ۱۴ مارس را به عنوان روز بین المللی ریاضیات نامگذاری کرد.

وزیر علوم هدف از نامگذاری روز بین المللی ریاضیات را در معرض عموم قرار دادن فعالیت های حوزه ریاضی در طول سال دانست و گفت: در سند مربوط به نامگذاری روز بین المللی ریاضیات، با اشاره به میراث علمی دکتر مریم میرزاخانی و سه بانوی دیگر ریاضیدان، بر نقش سازنده زنان در توسعه ریاضیات تاکید شده و از آنها به عنوان الگوهایی برای زنان و دختران جویای دانش در همه جوامع نام برده شده است.

روز بین المللی ریاضیات براساس عدد پی (۳.۱۴)، روز چهاردهم از سومین ماه سال میلادی در نظر گرفته شده است.

جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۵ با رای کشورهای عضو یونسکو به عضویت شورای اجرایی یونسکو که نهاد مدیریتی این سازمان با ۵۸ عضو است، درآمد.

کد خبر 104385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha