معرفی راه هایی برای استعلام کارت سوخت موتورسیکلت

پرشین خودرو: نحوه دریافت کارت سوخت برای موتور سیکلت های نو شماره به چه صورت است؟ چگونه می توانیم کارت سوخت موتور سیکلت خود را استعلام کنیم ؟

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، این روزها به دلیل سهمیه بندی بنزین تمامی مالکان خودروها و موتورسیکلت ها بایستی اقدام به دریافت کارت سوخت کنند. ما نیز به همین علت در این مقاله نحوه استعلام کارت سوخت موتور سیکلت را مورد بررسی قرار داده و به برخی سوالات رایج در این باره پاسخ داده ایم.


اجرای طرح های بزرگ ملی مانند کارت هوشمند سوخت علاوه بر فوایدی که دارد، مشکلاتی نیز به همراه خواهد داشت. جالب است بدانید که کارت سوخت در کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد. اما از این ها که بگذریم تمامی طرح های بنیادی و ملی مطرح شده بر اساس میزان حساسیت و کیفیت و ابعاد خود نیازمند یک سری زیر ساخت ها هستند که بنا به مزایایشان ارزیابی می شوند.

برای استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت چه باید کرد؟
برای استعلام آخرین وضعیت کارت سوخت هوشمند خود می توانید شماره وی آی ان را به سامانه 1101202040 بفرستید. برای این که پیامک شما صحیح پاسخ داده شود باید به شکل زیر آن را ارسال کنید که عبارت اند از؛

جهت استعلام کارت هوشمند موتور سیکلت بایستی حرف M را و پس از آن ستاره و بعد VIN موتور سیکلت را وارد کنید برای نمونه:


مسائل و دغدغه های مالکان موتور سیکلت ها در ثبت نام کارت سوخت


چگونه می توانم برای موتور سیکلت صفر خود کار سوخت بگیرم؟
صاحب موتور می تواند با ارائه مدارک لازم مانند سند موتور سیکلت، کارت شناسایی و کارت ملی و شناسنامه خود به دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت مراجعه کند. با مراجعه به این مراکز ثبت نام و به روز رسانی مشخصات به وسیله اپراتور دفتر صورت می گیرد. جهت استعلام و پی گیری نیز می توان به سایت مربوطه به آدرس www.enaft.ir مراجعه کرد. اگر هنوز پس از ثبت و به روز رسانی کارتی برای شما صادر نشده باشد با شماره ۹-۸۸۳۲۹۰۶۱ می توانید تماس بگیرید.

هم چنین اگر موتور سیکلت خود را بفروشید کارت سوخت آن متعلق به صاحب جدید و استفاده کننده از آن خواهد بود.



کارت سوخت


مشخصات ثبتی موتور سیکلت من برای دریافت کارت سوخت هوشمند درست وارد نشده است، آیا امکان اصلاح وجود دارد؟
اگر به هنگام ثبت نام نوع سوخت موتور شما به اشتباه گازوئیل ثبت گردیده باشد، کاربری به جای موتور آمبولانس ثبت شده باشد و... می توانید با شماره تلفن های ۹-۸۸۳۲۹۰۶۱ مرکز پاسخ گویی کارت هوشمند سوخت تماس بگیرید.

پلاک موتور سیکلتم اشتباهی ثبت شده است چه باید بکنم؟
در این صورت بایستی مجدد اقدام به ثبت نام پلاک صحیح خود بکنید. اما اگر کاربری به صورت نادرست ثبت گردیده باشد می توان از طریق اپراتور مربوطه اقدام به اصلاح آن کرد.

زمان مراجعه برای ثبت نام موتور سیکلت خود متوجه شدم قبلا شخص دیگری با پلاک من ثبت نام کرده است باید چه کنم؟
جهت گرفتن تاییدیه مبنی بر این که این پلاک متعلق به شماست به راهنمایی و رانندگی ( راهگشا) مراجعه کنید.


بعد از گذشت چند ماه از کارت سوخت موتورسیکلتم خبری نشده است برای استعلام به کجا بروم؟
در ابتدا به وب سایتwww.enaft.ir بروید و در صورت مشاهده پیام " کاربر گرامی اطلاعات شما موجود نیست " و در صورت مطمئن بودن از مشخصات ثبت نامی تان با شماره تلفن های ۹-۸۸۳۲۹۰۶۱ مرکز پاسخ گویی کارت هوشمند سوخت تماس بگیرید.
 

کد خبر 104401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha