روزانه 12 قطار در ایام اربعین به پایانه های مرزی می روند

پرشین خودرو: مدیر کل راه آهن تهران گفت: به طور متوسط روزانه 12 رام قطار فوق العاده در ایام اربعین حسینی از ایستگاه راه آهن تهران به طرف کرمانشاه، اهواز و خرمشهر حرکت می کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «عابدین هادی نژاد» افزود: برای تسهیل تردد زائران حسینی نیز یک گذرگاه ورود و خروج ( گیت) در ایستگاه راه آهن تهران آماده شده تا مردم به سهولت تردد کنند.
وی تصریح کرد: به صورت روزانه در مسیرهای رفت و برگشت از ایستگاه تهران پنج زوج قطار در مسیر تهران- کرمانشاه و یک روز در میان یک زوج قطار نیز در مسیر مشهد- کرمانشاه از ایستگاه تهران عبور می کند.
وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه چهار قطار نیز از تهران به سمت استان خوزستان حرکت می کرد، گفت: برای سهولت تردد زائران نیز 6 زوج قطار در مسیر تهران- اهواز- خرمشهر و یک قطار یک روز در میان در مسیر مشهد- خرمشهر در نظر گرفته است.

 

قطار

 

 پیش از این معاون مسافری شرکت راه‌آهن گفت: با اختصاص 306 هزار صندلی برای جابجایی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی، امسال در مقایسه با سال گذشته 38 درصد ظرفیت قطارهای مسافری افزایش یافته است.
«میرحسن موسوی» افزود: در سال جاری با اختصاص 736 رام قطار مسافری به زائران اربعین، اولویت نخست ما در این ایام، خدمت‌رسانی بیشتر به مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی با بیان اینکه افزایش قطارها در این ایام نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است، افزود: در سال گذشته 601 قطار با ظرفیت 221 هزار نفر- صندلی به جابجایی مسافران اربعین حسینی اختصاص یافته بود.
معاون مسافری راه‌آهن همچنین از راه‌اندازی 210 قطار فوق‌العاده در این ایام خبر داد و گفت: اکنون 176 قطار فوق‌العاده در مسیر تهران- کرمانشاه- مهران و 34 قطار در محور جنوب در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.
وی اضافه کرد: همچنین در این ایام، قطار رایگان به صورت 24 ساعته بین ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه در حال سرویس‌دهی است و سیر تمامی قطارهای محور جنوب از ایستگاه اهواز تا ایستگاه خرمشهر همچنان ادامه دارد.
پیش فروش بلیت قطارهای مسافری ویژه اربعین و همچنین ایام 28 صفر از 10 صبح روز شنبه 21 مهرماه سال جاری همزمان در مراکز مجاز فروش بلیت قطار و نیز سایت‌های اینترنتی آغاز شد.
پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شوند.

کد خبر 104486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha