کد خبر 104491
۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
حضور وزیر راه در پایانه مرزی مهران

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی در اولین بازدید استانی خود به ایلام در پایانه مرزی مهران حضور یافت.

به گزارش پرشین خودرو ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اولین سفر استانی خود به ایلام با توجه به تردد بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی مهران حضور یافت.

پایانه مرزی مهران در غرب کشور و در مرز ایران و عراق و ۱۲ کیلومتری شهر مهران در استان ایلام قرار دارد که فاصله این مرز تا مرکز استان ایلام ۱۰۵ کیلومتر است. این پایانه به سعت ۴۰ هکتار نزدیک ترین و آسان‌ترین راه عبور برای زائران عتبات عالیات شهرهای کربلا و نجف بوده و به دلیل موقعیت ویژه از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

مرزمهران

 


از اول ماه صفر تا روز گذشته ۶۵ درصد زائران، بالغ بر۱ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر از پایانه مرزی مهران تردد داشته اند و طبق آمار ناجا بیش از ۱۲۰ هزار خودرو سبک در داخل شهر مهران پارک شده است.

با توجه به اینکه پایانه مرزی مهران برای ۱۰ هزار نفر طراحی شده است اما در شرایط پیک بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از آن تردد می‌ کنند و هم اکنون با ۹۶ گیت ورود و خروج امکانات لازم برای تردد زائران فراهم شده و این پایانه از هر لحاظ آماده است.

در حال حاضر ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با امکانات لازم، پذیرای ارائه خدمات به مسافران و زائران اربعین می باشد که نظارت بر این مجتمع ها از جمله اولویت برنامه هابخصوص در ایام اربعین می‌باشد.

کد خبر 104491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha