کد خبر 104506
۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
موتورسیکلت پرنده روسی به بازار می آید

پرشین خودرو: پیش سفارش یک هاوربایک روسی آغاز شده است. این موتورسیکلت پرنده با قیمت ۱۵۰ هزار دلار در ۲۰۱۹ میلادی عرضه می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، شرکت روسی Hoversurf به تازگی اعلام کرده مشغول تولید موتورسیکلت های پرنده(هاوربایک) خود است و مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود را سفارش دهند. این هاوربایک در ۲۰۱۹ میلادی عرضه می شود.

شرکت مذکور، نمونه اولیه خود را به سرعت یک هواپیما تجاری تبدیل و اعلام کرد آن را به پلیس دبی خواهد فروخت. در این اواخر نیز موتورسیکلت پرنده مذکور گواهینامه سازمان هوایی فدرال در آمریکا را دریافت کرده و اکنون جزو وسایل نقلیه قانونی سبک به حساب می آید.
 

موتورسیکلت

 

طبقه بندی موتورسیکلت پرنده به عنوان یک وسیله نقلیه منجر به تغییراتی اندک در طراحی های آن شد تا در دسته بندی ملزومات قانونی جای بگیرد. به این ترتیب راننده برای کنترل این وسیله نقلیه نیازی به گواهینامه خلبانی ندارد.
 

 

موتورسیکلت پرنده



بدنه فیبرکربنی این وسیله نقلیه سبب شده وزن آن کاهش یافته و به ۱۱۴ کیلوگرم برسد. همچنین حداکثر سرعت آن ۹۶ کیلومتر برساعت اعلام شده است. هر دو این شاخص ها کمتر از حد تعیین شده قوانین فدرال هستند.

یکی دیگر از تغییرات این موتورسیکلت، استفاده از باتری هیبریدی لیتیوم- منگنز-نیکل است بنابراین موتورسیکلت پرنده می تواند با توجه به وضعیت آب وهوا و وزن خلبان بین ۱۰ تا ۲۵ دقیقه پرواز کند. علاوه برآن یک وضعیت کنترل ازراه دور برای موتورسیکلت تعریفه که وسیله نقلیه با کمک آن ۴۰ دقیقه پرواز می کند.

در حال حاضر مشتریان می توانند با پرداخت ۱۰ هزار دلار ودیعه این موتورسیکلت پرنده را سفارش دهند. قیمت کامل آن ۱۵۰ هزار دلار است.

کد خبر 104506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha