ساخت 6 قطار حومه ای در دستور کار دولت

پرشین خودرو: نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: در سال ۹۶ و در بودجه آن سال، حدود ۷ میلیارد تومان، اعتبار برای انجام مطالعات پروژه های قطار حومه ای اعتبار در نظر گرفته شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه نشین  با اشاره به برنامه ریزی دقیق دولت برای توسعه قطارهای حومه ای در کشور به ویژه پایتخت، گفت: در برنامه ششم توسعه و در بودجه سال 97، دولت و وزارت راه و شهرسازی موظف به توسعه قطارهای حومه‌ای است، از این رو در در بودجه سال جاری بر ارتقا و اجرای 6 خط قطار حومه ای تأکید شد.


ساخت 6 قطار حومه ای در دستور کار دولت/ اختصاص اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها در بودجه 96 و 97

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه برای توسعه 6 خط قطار حومه ای در بودجه امسال، ردیف اعتباری قابل قبولی در نظر گرفته شد، که قطار حومه ای شیراز به صدرا، تهران- پردیس، تهران- پرند، تهران- ورامین- پیشوا و قطار حومه‌ای رشت جزء این موارد است.

تخصیص اعتبار 7 میلیاردی برای انجام مطالعات کارشناسی پروژه‌های قطار حومه ای

وی افزود: در سال 96 و در بودجه آن سال، حدود 7 میلیارد تومان، اعتبار برای انجام مطالعات پروژه های قطار حومه ای اعتبار در نظر گرفته شد و در نهایت در شرایط کنونی، تعداد قطارهای حومه ای افزایش پیدا کرده است.

محمودی شاه نشین ادامه داد: البته با توجه به محدود بودن اعتبارات برای توسعه قطارهای حومه ای، اقدامات لازم برای اجرای سریع پروژه ها صورت گرفت، به طور مثال برای پروژه قطار شهری غرب تهران، مقرر شد که قطار به صورت رو زمینی عملیاتی شده و کمتر در این مسیر از تونل استفاده شود.

 

قطار

 


تشریح آخرین وضعیت پروژه های قطارهای حومه‌ای پایتخت

در بحث قطارهای حومه ای استان تهران، سه خط اصلی وجود دارد که خط قرچک-ورامین-پیشوا در مرحله اجرای قرار گرفته، خط تهران- پرند در مرحله مطالعه کارشناسی قرار داشته و فاز 1 و2 خط تهران-ساوه نیز به پایان رسیده و امروز در مرحله تعیین ایستگاه ها قرار دارد.
وی تصریح کرد: در بحث قطارهای حومه ای استان تهران، سه خط اصلی وجود دارد که خط قرچک-ورامین-پیشوا در مرحله اجرای قرار گرفته، خط تهران- پرند در مرحله مطالعه کارشناسی قرار داشته و فاز 1 و2 خط تهران-ساوه نیز به پایان رسیده و امروز در مرحله تعیین ایستگاه ها قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تشکیل شرکت قطارهای حومه ای، گفت: البته برای تشکیل شرکت، هیأت دولت باید آن را مصوب کند، اما تشکیل شرکت های مادر تخصصی می‌تواند به توسعه مجموعه مربوطه کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: قطعا توسعه قطارهای حومه ای نقش به سزایی در کاهش مشکلات استان تهران دارد به ویژه در بحث حمل و نقل و ترافیک منطقه ای دارد و این مسئله باید در دستور کار دولت قرار گیرد./

کد خبر 104507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha