سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی دومین فاجعه هوایی تاریخ این کشور

پرشین خودرو: سقوط هواپیمای مسافربری شرکت «لیون ایر» اندونزی که صبح امروز دوشنبه در آب‌های سوماترا در سواحل شرقی این کشور با 189 مسافر بوقوع پیوست و تاکنون هم هیچ اثری از اجساد مسافران یا زنده بودن آنان یافت نشده است ، دومین فاجعه هوایی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ مدل 737 با شماره پرواز 610 بامداد دوشنبه، 13 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه جاکارتا در آبهای این کشور با 189 مسافر سقوط کرد.

قرار بود این هواپیمای مسافربری از فرودگاه سوکارنو جاکارتا به مرکز ایالت پانکال پینانگ در جزیره بانگا بلیتونگ در سوماترا واقع در شرق این کشور زیمت کند که در این مسیر دچار سانحه شده است.
مسئولان این شرکت هواپیمایی اعلام کردند خلبان و کمک خلبان هواپیما هرکدام به ترتیب 6 و 5 هزار ساعت پرواز سابقه داشتند اما ظاهرا هواپیما نقض فنی داشته است.
طبق گزارش شبکه ای بی سی استرالیا ، خلبان در آخرین تماس خود اعلام کرده بود که هواپیما دچار نقص فنی شده و خواستار بازگشت به جاکارتا شده بود.
تماس این هواپیما دقایقی پس از پرواز با برج مراقبت قطع شد.

 

سقوط هواپیما

 

یوسف لطیف سخنگوی سازمان ملی امداد و نجات اندونزی به تلویزیون مترو اندونزی گفت دراین هواپیما 181 مسافر و 8 نفر خدمه حضور داشتند و غواصان زیادی برای بررسی علت این سانحه یا احتمالا افراد نجات یافته از این حادثه در محل حادثه مشغول غواصی هستند اما تاکنون هیچ فرد زنده یا اجساد مسافران را نیافته اند.
به گفته وی غواصان به دنبال جعبه سیاه هواپیما در اعمال این آبها درحال جستجو هستند.
برخی ماهیگیران در آبهای شرق اندونزی اعلام کردند، بقایای هواپیما را در آبهای شرق اندونزی دیده اند.
این هواپیمای مسافربری از سال 2016 دراین کریدور هوایی مشغول به کار بوده است.
اندونزی، مجمع الجزایری وسیع است که مردم آن بشدت برای تردد در جزایر وابسته به سفر هوایی و یادریایی بوده ، اما بسیاری از شرکت های هواپیمایی فعال در این جزایر از امنیت پرواز ضعیفی برخوردار هستند.
نخستین و بدترین فاجعه هوایی اندونزی در 26 سپتامبر 1997 بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند ایرباس 300 در منطقه مدان این کشور با 234 مسافر سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.
در سال 2013 نیز یک فروند هواپیمای مسافربری با شماره پرواز 904 Lion Air در آبهای جزیره بالی اندونزی سقوط کرد اما 108 نفر مسافر آن نجات داده شدند. اما هواپیمای دیگر این شرکت که در سال 2004 در حوالی جاکارتا سقوط کرد سبب کشته شدن 25 نفر سرنشین آن شد.

کد خبر 104514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha