موافقت با کلیات قرارداد تامین 630 واگن مترو تهران

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها با اشاره به موافقت شورای اقتصاد با کلیات قرارداد تأمین 630 دستگاه واگن مترو برای تهران، از آماده شدن اسناد مناقصه 774 واگن برای شهرهای شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، کرمانشاه و قم و 596 واگن برای تهران و کرج خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، چندی پیش مناقصه ساخت 630 دستگاه واگن برای متروی تهران برگزار شد که طی این مناقصه شرکت CRC چین و واگن سازی تهران برای تهیه واگن‌های مورد نیاز انتخاب شدند و چون می‌بایست این قرارداد از محل فایناس تأمین شود، شرکت نورینکو چین نیز مسئولیت تأمین فایناس این قرارداد را برعهده گرفت و بر همین اساس طی جلساتی با شرکت CRC چین و شریک ایرانی آن واگن سازی تهران، مفاد قرارداد فی‌ما بین این شرکت‌ها مشخص شد.

در این راستا حسین رجب صلاحی-مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ایسنا گفت: این قرار داد و مفاد آن چندی پیش در جلسه شورای اقتصاد مطرح شد و شورای اقتصاد نیز با کلیات این قرارداد و بازپرداخت فایناس موافقت‌ کرد و بایستی بعد از این موافقت وارد مرحله بعدی و نهایی کردن فایناس باشیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری مناقصه واگن‌های دیگر اشاره کرد و افزود: اسناد مناقصه بعدی یعنی 774 واگن برای شهرهای شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، کرمانشاه و قم و 596 واگن برای تهران و کرج آماده و درخواست برگزاری مناقصه آن نیز داده شده است.

وی در پایان با اشاره به جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و مدیران کلانشهرها که درباره صرفه جویی سوخت برگزار شد، گفت: مقرر شد به ازای هر مسافری که شهرداری‌ها جابه جا می‌کنند، 9.8 سنت (قرداد 10 سنتی) به هر شهری داده شود.

کد خبر 104528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha