کد خبر 104544
۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
افزایش فروش خودروهای برقی تسلا

پرشین خودرو: گزارش مالی شرکت تسلاموتورز در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نشان می‌دهد که مجموع فروش این غول خودروساز و جاه‌طلب به شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی‌رغم جنجال‌های خبرساز و سرو صداهای رسانه‌ای که تسلا موتورز اخیرا با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، حالا این شرکت بزرگ فعال در حوزه ساخت و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمند با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی نشان داده است که علی‌رغم کاهش ارزش سهام تسلاموتورز، عملکرد موفقیت آمیز و قابل توجهی داشته است و میزان فروش محصولات پرطرفدار آن در فضایی آرام و بدون جنجال بسیار بهتر از پیش نیز رقم خواهد خورد.

مجموع فروش خودروهای تسلا در سومین فصل از سال جاری میلادی به شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است که از این میزان، برای نخستین بار ۳۱۱ میلیون دلار سود عائد تسلاموتورز شده است.

به نظر می‌رسد که تسلاموتورز بازار فروش خوبی دارد و تنها مشکلی که هنوز وجود دارد و جلوی صعود بیشتر فروش محصولاتش را گرفته است، سرعت کم و ظرفیت محدود در تولید خودروهای برقی حاضر در خط تولید این شرکت است.

تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

در این بازه زمانی سه ماهه، تسلا توانسته است تقریبا ۴۳۰۰ دستگاه خودروی تسلا مدل ۳ در هر هفته تولید کند که در مجموع این سه ماه، ۵۶ هزار و ۶۵ دستگاه تسلا مدل ۳ با قیمت پایه ۴۹ هزار دلار تحویل مشتریان داده شده است. قرار است نسخه ارزان‌تری از این محصول با قیمت پایه ۳۵ هزار دلار نیز به زودی وارد بازارهای جهانی شود.

تحلیلگران برآورد کرده‌اند با توجه به افزایش سرعت خط تولید تسلا مدل ۳، انتظار می‌رود سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ درآمد تسلا افزایش قابل ملاحظه‌ای پدا کند. از اهداف آینده این شرکت همچنین افتتاح کارخانه های اختصاصی تسلا در اروپا و چین است که در صورت تحقق، میزان فروش ان به شدت رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کد خبر 104544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha