کد خبر 104565
۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول

پرشین خودرو: یک کارشناس شبکه‌های مخابراتی گفت: به نظر نمی‌رسد خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول به رفتار‌های آمریکا مربوط باشد چون با عملی شدن تحریم‌ها شرکت‌ها مخابراتی چندان آسیبی نخواهند دید و احتمالا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در بدترین حالت از کشور‌هایی نظیر چین تامین خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، یک کارشناس شبکه‌های مخابراتی گفت: به نظر نمی‌رسد خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول به رفتار‌های آمریکا مربوط باشد چون با عملی شدن تحریم‌ها شرکت‌ها مخابراتی چندان آسیبی نخواهند دید و احتمالا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در بدترین حالت از کشور‌هایی نظیر چین تامین خواهد شد.

هفته گذشته بنیاد تعاون سپاه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد به طور کامل از کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین خارج شده است.

در این بیانیه آمده است: «در راستای تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری سهام خود، از کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین (شرکت سهامداری مخابرات ایران و همراه اول) خارج شد.»

تا به حال جزئیات چندانی از این تغییروتحول در شرکت مخابرات و اپراتو‌ر اول تلفن‌همراه منتشر نشده است اما حرف‌و‌حدیث‌های زیادی پیرامون این خبر در فضای مجازی در حال انتشار است.

ایرج هاشم‌زاده کارشناس شبکه‌های مخابراتی در اینباره به خبرنگار ایلنا گفت: این تغییرات چندان عجیب نیست و در همه کشورها چنین اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: شرکت اعتمادمبین از سال 88 مالک 51 درصد سهام مخابرات ایران است و بنیاد تعاون سپاه اعلام نکرده که به طور تدریجی یا ناگهانی از سهامداری مخابرات و همراه‌اول انصراف داده است.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا اقدام اخیر سپاه می‌تواند با تحریم‌های آمریکا ارتباطی داشته باشد؟ گفت: به نظر نمی‌رسد خروج سپاه از مخابرات و همراه‌اول به رفتار‌های آمریکا مربوط باشد چون با عملی شدن تحریم‌ها شرکت‌ها مخابراتی چندان آسیبی نخواهند دید و احتمالا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در بدترین حالت از کشور‌هایی نظیر چین تامین خواهد شد.

به گفته هاشم‌زاده، شاید در هفته‌های آینده شاهد شفاف‌سازی بیشتری از این اقدام سپاه باشیم اما به نظر می‌رسد این کار به دلیل تحرک بیشتر بخش‌خصوصی و شرکت‌های کوچک‌تر باشد.

وی در پایان یادآور شد : البته باید دید با شفاف‌سازی‌های بیشتر، سهام مخابرات ایران و همراه‌اول به چه شرکتی واگذار شده است.

کد خبر 104565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha