آزمایش خودروهای خودران وایمو در جاده‌های عمومی

پرشین خودرو: شرکت وایمو، خودروهای خودران خود را برای نخستین بار در جاده‌های عمومی، آزمایش می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت "وایمو"(Waymo) موفق شده مجوز لازم را برای آغاز نخستین آزمایش عمومی خودروهای خودران خود در جاده‌های کالیفرنیا به دست آورد. قرار است آزمایش خودروهای خودران این شرکت، بدون حضور سرنشین انسان و در یک ناحیه جغرافیایی محدود صورت گیرد.



"دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا"(DMV)، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خودروهای خودران خود را بدون سرنشین و با رعایت حدود تعیین شده، آزمایش کنند. شرکت وایمو، نخستین شرکتی است که موفق به گرفتن این تاییدیه شده و حداقل یک شرکت دیگر نیز در انتظار دریافت اجازه است.

وایمو اعلام کرده که قصد دارد خودروهای خودران خود را ابتدا در خیابان‌های نزدیک مرکز فرماندهی "سیلیکون ولی" آزمایش کند و تاکید کرده که این منطقه برای آزمایش مناسب است. پس از آزمایش‌های ابتدایی، خودروها نهایتا در محدوده گسترده‌تری مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

 

خودرو




گفتنی است که عموم مردم برای دیدن این آزمایش دعوت نخواهند شد و قرار است این برنامه با حضور کارمندان این شرکت صورت گیرد اما وایمو این هدف را نیز در نظر دارد و نهایتا فرصت تجربه این فناوری را به مردم نیز خواهد داد.

مجوز ارائه شده به وایمو امکان می‌دهد خودروهای خودران خود را در به صورت شبانه‌روزی در خیابان‌ها و بزرگراه‌های کالیفرنیا آزمایش کند و محدودیت سرعت آن را تا 65 مایل در ساعت قرار داده است. همچنین، وایمو اجازه دارد آزمایش خودروها را در هوای مه آلود و بارانی نیز انجام دهد تا قدرت کنترل آن را بررسی کند.

اگر خودروها در طول آزمایش نتوانند شرایطی که با آن روبه‌رو می‌شوند درک کنند، در حالت "توقف ایمن"(safe stop) قرار خواهند گرفت.

کد خبر 104572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha