همکاری «فولکس واگن» با کره‌ای ها برای ساخت کارخانه بزرگ باتری

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فولکس واگن با همکاری شرکت‌های کره‌ای، در اروپا یک کارخانه جدید برای تولید باتری‌های محصولات خود راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، باتوجه به ادعای منابع محلی آلمان، شرکت خودروسازی فولکس واگن در فکر سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری با کمپانی " SK Innovation" کره جنوبی برای راه اندازی یک کارخانه جدید تولید باتری است که به این خودروساز آلمانی اجازه می‌دهد تا سلول‌های باتری محصولات خود را بدون نیاز به دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه تولید کرده و بر روی محصولات خود استفاده کند که با انجام این کار می‌تواند هزینه‌های اضافه را کاهش داده و در سریع‌ترین زمان ممکن قطعات مورد نیاز را برای محصولات تمام الکتریکی خود فراهم کند. زیرا فولکس واگن در نظر دارد که تا سال 2025 میلادی تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی خود را تا 3 میلیون دستگاه افزایش دهد و لازمه انجام این کار، فراهم کردن قطعات مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خواهد بود.

گفتنی است که در حال حاضر، شرکت خودروسازی فولکس واگن باتری‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌های LG و بعد از آن سامسونگ در کشور کره جنوبی تامین می‌کند و در مرحله سوم، شرکت SK Innovation خواهد بود که به تامین باتری‌های مورد نیازمحصولات فولکس واگن کمک می‌کند، اما در آینده قرار است که همکار اصلی فولکس واگن برای ساخت و راه اندازی کارخانه جدید تولید باتری باشد.

 



گزارش‌های متعدد در طول سال‌ها نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی فولکس واگن به فکر راه اندازی کارخانه‌های اختصاصی برای تولید و تامین باتری‌های خود بوده است و در ماه اوت سال جاری، مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد که این شرکت نباید در بلند مدت وابسته به تولید کنندگان آسیایی باتری باشد و با راه اندازی کارخانه اختصاصی، فولکس واگن می‌تواند به تولید باتری‌های حالت جامد با کارایی بهتر مشغول شود.

منابع خبری در پایان مدعی هستند که اولین محصول تمام الکتریکی فولکس واگن براساس I.D. hatchback ساخته شده و با نام Neo راه اندازی خواهد شد که دارای 3 محدوده حرکت متفاوت از 330 کیلومتر الی 600 کیلومتر خواهد بود.

کد خبر 104593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha