طراح لامبورگینی «مورسیه لگو» به خودروساز کره ای پیوست!

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی هیوندای برای توسعه مدل‌های جدید از برند جنسیس و توسعه محصولات جدید هیوندای و کیا، اقدام به جذب یکی از طراحان ارشد شرکت خودروسازی لامبورگینی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی "هیوندای کیا" برای تقویت طراحی محصولات خود، یکی دیگر از مهندسان سرشناس اروپایی را بعد از "سانگیوپ لی (Sangyup Lee)" از شرکت خودروسازی بنتلی و یا " پیر لکلرک" از بخش پرفورمنس M شرکت خودروسازی BMW را به استخدام شرکت خود درآورده است. "لوک دانکرووک Luc Donckerwolke "، طراح سابق شرکت خودروسازی "لامبورگینی" که حالا به استخدام کمپانی خودروسازی "هیوندای کیا" درآمده است تا طراحی محصولات این شرکت را تقویت کند. این درحالیست که شرکت خودروسازی لامبورگینی مدیون این طراح بوده و یکی از بهترین و معروف‌ترین محصولات خود، یعنی "لامبورگینی مورسیه لگو" را با کمک این طراح توسعه داده و به بازار عرضه کرده است.

از ماه نوامبر امسال، "لوک دانکرووک" در کمپانی خودروسازی هیوندای و شرکت جنسیس طراحی محصولات این دو شرکت خودروسازی را هدایت خواهد کرد و این موضوع بدان معنا خواهد بود که وی جایگزین "پیتر شریر" بوده و به طور کلی، طراحی محصولات شرکت خودروسازی هیوندای، کیا و همچنین جنسیس تحت نظارت وی خواهد بود. هرچند "پیتر شریر" به طور کامل از کمپانی "هیوندای کیا" خارج نشده و به طراحان این شرکت مشاوره خواهد داد.

بد نیست بدانید که قبل از پیوستن "لوک دانکرووک" به گروه "هیوندای کیا"، این طراح بلژیکی از سال 1992 میلادی در گروه فولکس واگن فعالیت داشته و از سال 1994 میلادی الی 1996 میلادی فعالیت خود را در شرکت خودروسازی اشکودا دنبال کرده است که حاصل همکاری آن با اشکودا، خلق برندهای معروف و نسل‌های اول "اشکودا اکتاویا" و "اشکودا فابیا" بوده است.

در سال 1996 میلادی، وی به شرکت خودروسازی آئودی پیوست و توانست محصولاتی همچون آئودی A4 آوانت و همچنین آئودی A2 طراحی کند و در سال 1998 میلادی، توانست عنوان ریاست بخش طراحی در شرکت خودروسازی لامبورگینی را برعهده بگیرد که در طول فعالیت چندین ساله این طراح بلژیکی در لامبورگینی، توانست محصولاتی همچون "لامبورگینی دیابلو"، "لامبورگینی گالاردو" و مهم‌تر از همه، خودروی سوپر اسپرت لامبورگینی مورسیه لگو را طراحی کند.

لوک دانکرووک به طور کامل در شرکت خودروسازی لامبورگینی نماند و در سال 2005 میلادی به شرکت خودروسازی سئات اسپانیا مهاجرت کرد و توانست نسل قبل "سئات ایبیزا" را خلق کند. یکی از شناخته شده‌ترین محصولات سئات که در حال حاضر بخش قابل توجهی از آمار فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد. در سال‌های آخر فعالیت و قبل از پیوست به گروه خودروسازی "هیوندای کیا" هم توانست در شرکت بنتلی و باز هم فولکس واگن فعالیت داشته باشد.

کد خبر 104653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha