کد خبر 104656
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

پرشین خودرو: در هفته گذشته تشکیل کف قیمتی برای سهام گروه خودرویی موجب مورد توجه قرار گرفتن این گروه شد و شاهد رشد قیمتی نمادهای اساسی گروه خودرویی به خصوص ایران خودرو، سایپا، زامیاد و سایر نمادهای خودرویی بودیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، در هفته جاری گروه خودرو و قطعه‌سازان نیز سیگنال‌های صادر شده در این گروه همزمان با خبرهای پیرامون قیمت‌ها و فروش محصول باعث شده تا فرصتی برای موج‌سواری حقیقی‌ها با شکل‌گیری صف خریدهای نه چندان پایدار فراهم شود.

به علاوه خودرویی‌ها در دو روز پیاپی هفته دوم آبان ماه با شتاب فزآینده‌ای به رشد قیمت را تجربه کردند و تعدادی از سهم‌های این گروه توانستند تا مرز پنج درصد رشد نیز پیش روند.

روند معامله ۵ گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۶ هزار و ۱۱۹ سهم در انتهای هفته گذشته به ۳ هزار و ۸۰۹ سهم اُفت کرد و حجم از ۱۱۰ میلیون و ۲۰۳ سهم با کاهش به ۹۸ میلیون و ۱۱۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با رشد ۰.۸۷ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به روند رشد ۴.۹۱ درصدی رسید.



سایپا

 

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و ۳ هزار و ۳۱۴ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۷۶۲ سهم اُفت کرد و حجم از ۴۷ میلیون و ۲۸ سهم با کاهش به ۱۹ میلیون و ۵۷۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۴.۲۸ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴ درصدی رسید.
 

بورس

 

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۹۰۳ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۶۹ سهم اُفت کرد و حجم از ۵۹ میلیون و ۹۲۱ سهم با روند نزولی به ۵۴ میلیون و ۹۲۱ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۵۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۴.۸۹ درصدی رسید.
 

سایپا

 


*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.
 

پارس

 

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۳ هزار و ۲۸۲ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۷۸۳ سهم کاهش یافت و حجم از ۶۵ میلیون و ۳۸۵ سهم با اُفت به ۶۳ و ۷۳۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی ۲.۹۲ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۴.۵۳ درصدی رسید.
 

 

بورس

 

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۸۹۸ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۲۷۷ سهم در پایان هفته افزایش یافت و حجم از ۱۳ میلیون و ۳۵۴ با رشد به ۲۲ و ۱۷۶ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۲۴ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۴.۲۷ درصدی رسید.
 

 

بورس

 


*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

بورس

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با مشخص شدن وزیر صنعت طی هفته گذشته و با این رویکرد که وی بتواند مشکلات این صنعت را تا حدودی حل کند و مسائل مربوط به خودروسازان و افزایش قیمت محصولات در مقابل سیر صعودی هزینه‌ها مرتفع کند شاهد تغییرات مثبتی در ارزش سهام گروه خودرویی بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: به علاوه تشکیل کف قیمتی برای سهام گروه خودرویی موجب مورد توجه قرار گرفتن این گروه شد و شاهد رشد قیمتی نمادهای اساسی گروه خودرویی به خصوص ایران خودرو، سایپا، زامیاد و سایر نمادهای خودرویی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: فعلا بازار منتظر تصمیمات جدید وزارت صنایع برای رفع مشکلات تولید و هزینه خودروسازان است.

گزارش حاکی از معامله گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل در هفته جاری متوقف بود.

کد خبر 104656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha