13 خودروسازی که موتورهای دیزلی را کنار گذاشته اند+عکس

پرشین خودرو: امروز در پرشین خودرو، به معرفی خودروسازانی خواهیم پرداخت که موتورهای دیزلی را کنار گذاشه یا از همان ابتدا تمایلی به استفاده از آنان نداشته اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با پیشرفت سریع تکنولوژی در این چند سال اخیر و همچنین بروز مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا، در این چند سال اخیر شاهد طراحی و توسعه حجم قابل توجه‌ای از ماشین‌های دوست دار محیط زیست بویژه ماشین‌ های الکتریکی از سوی شرکت‌های خودروسازی هستیم که در ابتدا اعتماد به آنان بسیار سخت بود، اما حالا با روی کار آمدن سیستم‌های شارژ سریع و باتری‌های پیشرفته ظرفیت بالا، شاهد رشد فروش چشمگیر محصولات الکتریکی هستیم.

پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده خودروهای مورد اشاره بازار را بدست بگیرند، اما از همین حالا برخی از کشورهای جهان بویژه شهرهای بزرگ جهان برنامه ریزی کرده‌اند تا در چند سال آینده، خرید و فروش اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی را در شهر و کشورهای خود متوقف کنند و موازی با این سیاست ها، بسیاری از شرکت های خودروسازی هم تصمیم به توقف توسعه و تولید پیشرانه های دیزلی برای محصولات خود گرفته اند که امروز در پرشین خودرو به معرفی خودروسازانی خواهیم پرداخت که دیگر پیشرانه‌های دیزلی تولید نخواهند کرد.



آلفارومئو
 

- آلفارومئو
به عنوان بخشی از برنامه 5 ساله گروه خودروسازی "فیات کرایسلر"، این موضوع تایید شده است که پیشرانه های دیزلی با سیستم های محرک پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی جایگزین خواهند شد و این برنامه گسترده شامل محصولات خودروساز ایتالیایی "آلفارومئو" هم می شود.



فیات

 

- فیات
در بخش قبلی و برای آلفارومئو ذکر شد که گروه خودروسازی "فیات کرایسلر" یک برنامه 5 ساله برای جایگزین کردن پیشرانه های دیزلی با سیستم های محرک پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی دارد و در این بین شرکت خودروسازی فیات هم به عنوان یکی از رهبران کمپانی "فیات کرایسلر" و زیرمجموعه های خود تصمیم به انجام چنین کاری دارد تا از سال 2022 میلادی تولید و عرضه پیشرانه های دیزلی این شرکت به طور کامل متوقف شود.
 

جیپ

 

- جیپ
شرکت خودروسازی جیپ یک رویا و نقشه راه بزرگ برای آینده خود دارد، اما موتورهای دیزلی در آینده این شرکت جایی نخواهد داشت، این درحالیست که موتورهای دیزلی یک گزینه بسیار مناسب تر از پیشرانه های بنزینی برای ماشین های آفرودی خواهد بود، اما شرکت خودروسازی جیپ تمایلی برای استفاده از موتورهای دیزلی ندارد و در نقطه مقابل، قصد راه اندازی 10 مدل خودروی مختلف تا سال 2022 میلادی به همراه سیستم های محرک دوست دار محیط زیست را خواهد داشت.
 

لکسوس

 

- لکسوس
لکسوس، جزو اولین خودروسازانی خواهد بود که توسعه و استفاده از پیشرانه های دیزلی را کنار گذاشت و به طور دقیق تر، این شرکت از سال 2013 میلادی پیشرانه های دیزلی خود را کنار گذاشته و بجای آن سیستم های محرک هیبریدی مورد استفاده قرار داده است و پیش بینی می شود که در سال های آینده تعداد محصولات هیبریدی لکسوس افزایش پیدا کند، هرچند شایعاتی وجود دارد که شرکت خودروسازی لکسوس به فکر بازگرداندن موتورهای دیزلی به محصولات خود است.
 

مازراتی


- مازراتی
به دنبال سیاست های گروه خودروسازی "فیات کرایسلر"، یکی دیگر از زیرمجموعه های این کمپانی خودروسازی یعنی مازراتی هم قرار است که پیشرانه های دیزلی خود را کنار گذاشته و از سیستم های محرک ترکیبی یا تمام الکتریکی بر روی محصولات خود استفاده کند، این درحالیست که شرکت خودروسازی مازراتی در چند سال گذشته یک سرمایه گذاری بزرگ بر روی پیشرانه های دیزلی انجام داده است، اما با این حال تمامی زحمات آن در سیاست های جدید "فیات کرایسلر" به هدر خواهد رفت.


میتسوبیشی

 

- میتسوبیشی
برخلاف لکسوس، شرکت خودروسازی میتسوبیشی یکی از آخرین خودروسازان ژاپنی بوده است که به اتحاد خودروسازان برای توقف توسعه و تولید پیشرانه های دیزلی پیوسته است که فاز اول آن در کشور انگلستان و آلمان خواهد بود، کشور انگلستان که حتی خودروهای لوکس را هم مجبور به حذف پیشرانه های دیزلی کرده است، با این حال ماشین های پیکاپ، وسایل نقلیه عمومی سبک وزن و در آخر وسایل نقلیه تجاری سنگین وزن مستثنی شده اند.



نیسان

 

- نیسان
کمپانی خودروسازی نیسان دارای ماشین های الکتریکی با بهترین آمار فروش در جهان است و همین موضوع باعث شده تا ماشین های الکتریکی برای نیسان سودآوردی داشته باشند و این خودروساز ژاپنی به فکر کنار گذاشتن ماشین های دیزلی و راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی و یا پلاگین هیبریدی بیشتر باشد. در همین خصوص کمپانی خودروسازی نیسان اعلام کرده است که توسعه ماشین های دیزلی به پایان رسیده و ماشین های تجاری این شرکت از موتورهای دیزلی سایر شرکت ها استفاده خواهند کرد.


پولستار

 

- پولستار:

پولستار به عنوان یکی از شرکت های تابعه ولوو و همچنین کمپانی خودروسازی جیلی چین، به هیچ عنوان از پیشرانه های دیزلی استفاده نخواهد کرد و شالوده آن براساس خودروهای پاک و دوست دار محیط زیست ریخته شده است. به همین منظور محصولات این شرکت بویژه خودروی "پولستار 1" مجهز به یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی خواهد بود که می تواند قدرت 600 اسب بخاری داشته باشد و با یکبار شارژ کامل باتری های خود می تواند محدوده حرکت 150 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.


پورشه

 

- پورشه
کمپانی خودروسازی پورشه همگام با پیشرفت تکنولوژی در حال کار بر روی ماشین های اسپرت الکتریکی است و می توان به خودروی "تایکان" و "ماموریت E کراس توریسمو" اشاره داشت که اولین خودروهای الکتریکی این شرکت به شمار می آید. به همین دلیل شرکت خودروسازی پورشه با کنار گذاشن موتورهای دیزلی، برنامه خود را بر روی توسعه سیستم های محرک هیبریدی و تمام الکتریکی گذاشته است.


اسمارت

 

- اسمارت
شرکت خودروسازی مرسدس بنز همچنان به توسعه و تولید پیشرانه های دیزلی مشغول است، اما زیرمجموعه این شرکت یعنی "اسمارت" راه متفاوتی در پیش گرفته و با فشارهای کمپانی خودروسازی دایملر به دنبال توسعه و راه اندازی بیشتر محصولات خود با سیستم محرک تمام الکتریکی تا سال 2026 میلادی است.


سوزوکی


- سوزوکی
اتومبیل های سوزوکی با پیشرانه دیزلی واقعا در اروپا فروخته نمی شوند و به سختی توانست آمار فروش 10 درصدی داشته باشند که همین آمار هم به مرور زمان کاهش پیدا کرد. به همین منظور شرکت خودروسازی سوزوکی به دنبال حذف پیشرانه های دیزلی است و برای فروش خودروی سوزوکی جیمی، مجبور به تغییر سیستم محرک و استفاده از یک پیشرانه بنزینی شده است.



تویوتا

 

- تویوتا
در جریان نمایشگاه بین المللی ژنو امسال، تویوتا اعلام کرد که از موتورهای دیزلی در محصولات سواری خود خلاص خواهد شد، زیرا تقاضا برای اتومبیل های دیزلی به طور مداوم کاهش پیدا می کند و به صرفه نیست که همچنان توسعه و تولید موتورهای دیزلی در دستور کار باشد، به همین منظور با کنار گذاشتن موتورهای دیزلی، توسعه سیستم های محرک هیبریدی سریع تر خواهد بود.


ولوو

 

- ولوو
در آخر هم به شرکت خودروسازی ولوو خواهیم رسید که قرار است تمامی محصولات آن پیشرانه های دیزلی خود را از دست دهند و خودروهای جدید این شرکت از جمله "ولوو S60" و یا نسل بعد "ولوو XC90" موتورهای دیزلی خود را به طور کامل کنار خواهند گذاشت، اما در مقابل طراحی و توسعه سیستم های محرک تمام الکتریکی در دستور کار شرکت خودروسازی ولوو قرار می گیرد تا رتبه این شرکت در بین دوست داران محیط زیست ارتقا پیدا کند.

کد خبر 104666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha