لنت ترمزهای وارداتی قطعه ساز داخلی کجاست؟

پرشین خودرو: گمرک باید هر چه سریع تر گزارش نهایی پرونده ترخیص محموله لنت های ترمز فاقد مجوز استاندارد یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو را منتشر کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، چندی قبل رسانه ها به موضوع ترخیص غیر قانونی محموله لنت های ترمز فاقد استاندارد از سوی یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو پرداخته بودند.

در متن گزارش بازرسی گمرک ایران در خصوص پرونده ترخیص غیر قانونی محصولات لنت ترمز آمده است، شرکت مورد اشاره بدون اخذ مجوز استاندارد محصولات خود را از گمرک ترخیص کرده و پس از گذشت حدود 15 ماه از تاریخ ترخیص کالا، به واسطه پیگیری های انجام شده محموله ای تحت عنوان همان کالای ترخیص شده توسط شرکت به گمرک البرز اعاده می گردد.


بررسی های انجام شده از سوی گمرک پیام(البرز) و همچنین اقدام و بررسی هیئت اعزامی متشکل از کارکنان گمرک بیانگر عدم مطابقت کالای برگشتی به گمرک با همان کالای ترخیص شده می باشد.


به عبارت ساده تر بعد از اینکه گمرک متوجه ترخیص کالا بدون اخذ مجوز استاندارد از سوی شرکت می شود، دستور اعاده کالا را صادر می کند اما کالای اعاده شده با کالای ترخیص شده تطابق نداشته است.

حالا سوالات جدی در این خصوص ایجاد شده است، به عنوان مثال حتی اگر کالا به صورت امانی یا هر رویه دیگری ترخیص شده، چرا بعد از پیگیری های انجام شده از سوی بازرسی گمرک ایران کالای اصلی به گمرک اعاده نشده است!

به همین دلیل گمرک ایران بایستی در این خصوص شفاف سازی انجام داده و گزارش نهایی این پرونده را منتشر کند.
 

 

گمرک

کد خبر 104670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha