کد خبر 104710
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
هدف‌گذاری وزارت صمت برای افزایش سهم معدن

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش ۰.۲ درصدی سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و اعلام کرد که وزارت صمت برنامه‌هایی برای افزایش صادرات مواد معدنی اجرا خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، از روز جمعه ۱۱ آبان چهاردهمین دوره نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۱۸ با حضور بیش از ۸۰ شرکت بزرگ داخلی و ۴۰ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
وزیر صمت قرار بود روز جمعه در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته باشد اما به روز دوم موکول شد.

رضا رحمانی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در حاشیه این نمایشگاه، از هدف‌گذاری این وزارتخانه برای افزایش سهم بخش معدن در اقتصاد خبر داد و گفت: سهم معدن در اقتصاد کشور در حال حاضر ۱.۲ درصد است ولی هدف دولت این است که تا آخر امسال این عدد به ۱.۴ درصد برسد، که به تبع آن سهم صنایع معدنی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با با اشاره به این‌که صادرات در شرایط فعلی کشور توجیه اقتصادی دارد و جزو اولویت‌های وزارت صمت است، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی شامل نوسازی صنایع و حمایت‌های مالی برای بخش معدن در نظر گرفته شده که باعث جهش در حوزه صادرات مواد معدنی خواهد شد.
رحمانی همچنین با تاکید بر این‌که استراتژی مقابله با تحریم‌ها در بخش معدن، حداکثر استفاده از ظرفیت‌های معدنی است، گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته پررونق‌تر و جدی‌تر بود و در آن اثری از تحریم‌ها حس نکردم.
وزیر جدید صمت خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شوند، نباید از کشورهای دیگر تامین شود؛ ولی در مواردی برای نوسازی معادن نیاز به تجهیزاتی است که مشابه داخلی آن وجود ندارد.
در این نمایشگاه برخی از غرفه‌داران از واردات تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود اظهار نگرانی کردند.
نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۱۸ به همراه برگزاری کنگره بین‌المللی معدن و کنفرانس مهندسی معدن ایران تا روز ۱۴ آبان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 104710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha