کد خبر 104716
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
طوفان 2 پرواز فرودگاه زابل را لغو کرد

پرشین خودرو: مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: 2 پرواز صبح امروز/ شنبه/ مشهد - زابل و زابل - مشهد به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، حمیدرضا پارسا  اظهار داشت: پروازهای 1266 و 1267 شرکت هواپیمایی قشم ایر در مسیر مشهد به زابل و زابل به مشهد به دلیل طوفان شدید و کاهش دید افقی در فرودگاه زابل باطل شد.

ی افزود: پرواز 1084هواپیمایی ماهان قرار بود بعد از ترک فرودگاه مهرآباد صبح امروز وارد فرودگاه زابل شود که به دلیل کاهش شدید دید افقی ناشی از طوفان گرد و خاک در زابل در فرودگاه زاهدان به زمین نشست و از زاهدان به سمت ایرانشهر حرکت کرد اما انجام پرواز 1085 در مسیر ایرانشهر – زابل – تهران به بهبود شرایط جوی در فرودگاه زابل بستگی دارد.
وی ادامه داد: به دلیل کاهش دید به 1200 متر ناشی از طوفان گرد و خاک در فرودگاه زابل امکان فرود این پرواز مهیا نشد.

 

پرواز

 


مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: 84 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی ازطوفان و گرد و خاک از صبح امروز/شنبه/ تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند
عبدالرحمان شهنوازی اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان و گرد و خاک که امروز در سیستان شدت گرفته به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.
وی افزود: 31 نفر از این افراد به دلیل شدت بیماری در مراکز بهداشتی درمانی بستری و 53 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
به گفته محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان صبح امروز /شنبه /بیشینه سرعت باد در ایستگاه فرودگاهی زابل 112کیلومتر بر ساعت گزارش شد و میزان ذرات معلق در هوای این شهر را تا 42 برابر حد مجاز افزایش داد.
به گزارش ایرنا امروز به دلیل شدت سرعت باد و آلودگی هوا تمامی مدارس، ادارات و نهادهای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل شد.

کد خبر 104716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha