نسخه کروک «ب ام و» سری 8 معرفی شد + تصاویر و ویدئو

پرشین خودرو: به دنبال نسخه کوپه ب ام و سری 8، شرکت خودروسازی ب ام و نسخه کروکی این مدل را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بعد از معرفی نسخه کانسپت "بی ام و سری 8" در سال‌های گذشته، شمارش معکوس علاقه مندان برای پرچم دار جدید شرکت خودروسازی BMW آغاز شد و بلاخره در خردادماه سال جاری این انتظار به سر رسید و شرکت خودروسازی بی ام و نسل جدید "سری 8 کوپه" را با پیشرفت‌های شگفت انگیز و طراحی دیوانه کننده رونمایی کرد.

 



اما این تمام ماجرا نیست و شرکت خودروسازی "بی ام و" یک نسخه کروکی هم برای مشتریان خود آماده کرده و در روزهای گذشته معرفی کرده است که مروری کلی بر روی مشخصات آن خواهیم داشت.

 



کمپانی خودروسازی "بی ام و" با رونمایی رسمی از "سری 8 کوپه"، مشتاق است به مخاطبان خود بفهماند که هدف اصلی آن ارائه محصولی قدرتمند، دقیق و کاملا ظریف است که می‌تواند در برابر محصولات بزرگی همچون پورشه 911 و همچنین خانواده مرسدس بنز AMG GT قرار گیرد و آنان را به چالش بکشد و حالا با معرفی نسخه کروکی این محصول، شرکت خودروسازی "بی ام و" برای رقابت با سوپراسپرت‌های کروکی هم آماده شده است.

 



در ابعاد و اندازه نسخه کروکی "سری 8" تغییری با نسخه استاندارد خود نداشته است و در این خصوص می‌توان به طول کلی 4843 میلی متر، عرض 1902 میلی متر، ارتفاع 1341 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2822 میلی متر اشاره داشت که ابعاد آن به یک خودروی سدان رسیده و یا حتی بیشتر از یک خودروی سدان خواهد بود تا علاوه بر یک اتومبیل اسپرت فوق العاده، یک خودروی لوکس و راحت هم برای مشتریان خود باشد، بویژه سقف متحرک اتومبیل که می‌تواند در فصول بهار و تابستان لذت رانندگی با این اتومبیل را چندین برابر کند.

 



همانطور که گفتیم، مهم‌ترین ویژگی این مدل نسبت به نسخه‌های استاندارد اتومبیل که از ماه مارس به مشتریان عرضه خواهد شد، می‌تواند همان سقف متحرک آن باشد که از ستون‌های سبک وزن آلومینیومی و همچنین پارچه‌های باکیفیت مقاومت بالا ساخته شده و می‌تواند در عرض تنها 15 ثانیه و در سرعت 48 کیلومتر برساعت باز و بسته شود.

طبق ادعای منابع خبری، نسخه کروی بی ام و سری 8 برمبنای نسخه M850i xDrive ساخته شده است و پیشرانه محرک آن دقیقا همان چیزی خواهد بود که بر روی نسخه استاندارد اتومبیل هم مورد استفاده قرار گرفته است، حال نسخه M850i xDrive نیروی 523 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتن متری دارد که برخواسته از موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو بوده و می‌توان با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه در نسخه کوپه و همچنین شتاب صفر تا صد 3.8 ثانیه در نسخه کروکی و یا سقف سرعت 250 کیلومتر بر ساعت با محدود کننده الکترونیکی دست پیدا کرد.

 



برای دریافت و تبدیل نیروی موتور هم شرکت خودروسازی BMW یک جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته استپ ترونیک در نظر گرفته است که توسط کنترل کننده‌های هیدرولیکی بهینه سازی شده و به صورت الکترونیکی مدیریت می‌شود تا همزمان انتقال نیروی صاف و سریع داشته باشد.

در پایان شرکت خودروسازی "بی ام و" اعلام کرده است که نسخه کروکی سری 8 با قیمت پایه 121 هزار و 400 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد که حدود 9500 دلار بیشتر از نسخه استاندارد کوپه خواهد بود.

کد خبر 104718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha