ممانعت از سوخت‌رسانی به هواپیمای ایرانی در ترکیه ربطی به تحریم‌ها ندارد

پرشین خودرو: دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی درباره ممانعت یک شرکت از ارائه سوخت به هواپیمای ایرانی گفت: از طریق سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازبرنا، «مقصود اسعدی سامانی»، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی در خصوص عدم ارائه سوخت توسط یک شرکت خصوصی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه گفت: شرکت سوخت رسان ترکیه اواخر هفته گذشته اعلام کرده بود که از اول نوامبر به ایران سوخت نمی دهد. هرچند دولت ترکیه قبلا اعلام کرده بود که از تحریم های آمریکا علیه ایران تبعیت نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام شرکت سوخت رسان ترکیه ربطی به تحریم ها ندارد، ادامه داد: این شرکت نیز جز شرکت هایی است که مشمول معافیت تحریم آمریکا قرار گرفته و این کار بسیار غیرمنطقی است.

 

هواپیما

 


اسعدی سامانی تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی اعتراض خود را نسبت به این اقدام شرکت ترکیه اعلام کردند و از طریق سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر هستیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه سالانه حدود2 میلیون نفر مسافر بین این 2 کشور جابجا می شوند، افزود: این حجم از پرواز مشترک برای فرودگاه‌های ترکیه و اقتصاد این کشور امکانات و امتیازهای قابل توجهی ایجاد کرده است. اقدامی که شرکت سوخت‌رسان ترکیه انجام داده خلاف مصالح 2 طرف به ویژه ترکیه است.

اسعدی سامانی ادامه داد: این موضوع توسط مسئولین ترکیه و سازمان هواپیمایی این کشور پیگیری شده و قطعا با توجه به ارتباط دوستانه که با ایران دارند، واکنش نشان می دهند.
 

کد خبر 104725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha