شهروندان کشور های مختلف به کدام برندهای خودروسازی علاقه دارند؟ + نقشه

پرشین خودرو: با استفاده از داده های گوگل و انتشار یک نقشه جهانی، علاقه شهروندان کشورهای مختلف جهان به یک برند خودروسازی نشان داده شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هرساله، کمپانی گوگل یکسری لیست بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌دهد که در آن پربازدیدترین‌ها طی یکسال به نمایش گذاشته می‌شود. همچون پربازدیدترین برندهای پوشاک طی یکسال و یا پرکاربردترین کلمات توسط کاربران که هرسال به طورمنظم آماده شده و منتشر می‌شود. حال علاوه بر موارد ذکر شده، کمپانی گوگل هرساله اقدام به تهیه و انتشار نقشه‌ای جغرافیایی از تمامی کشورهای جهان می‌کند که در آن نشان می‌دهد چه کشورهایی کدام برند خودروسازی را بیشتر از همه در موتور گوگل جستجو کرده‌اند که پیش از این در پرشین خودرو مورد بررسی قرار گرفته است، اما حالا در یک اقدام مشابه، شرکت بیمه و موسسه "Vaygo" دست بکار شده و از داده های گوگل برای آماده سازی یک نقشه جدید اقدام کرده است که نشان می دهد مردمان یک کشور بیشتر از همه کدام برند خودروسازی را در موتور جستجوگر گوگل دنبال می کنند.

باتوجه به نقشه ارائه شده از سوی "Vaygo" می‌توان دید که کشور ایالات متحده آمریکا بخش قابل توجهی از بازار اتومبیل خود را به کمپانی خودروسازی تویوتا اختصاص داده است و علاوه بر آن، مردم کشور کانادا هم به داشتن محصولات تویوتا علاقه مند هستند. هرچند بد نیست بدانید که به طور ماهیانه حدود 7.8 میلیون جستجو برای محصولات تویوتا، حدود 7 میلیون جستجو برای محصولات هوندا و همچنین 6.4 میلیون جستجو برای محصولات فورد در موتور جستجوگر گوگل انجام می‌شود. اما در مجموع تعداد برندهای برتر هر کشور باعث شده است تا کمپانی خودروسازی تویوتا در جایگاه نخست، برند BMW در جایگاه دوم و همچنین کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در جایگاه سوم قرار گیرد.

 



در کشور مکزیک، کمپانی خودروسازی شورلت برنده واقعی خواهد بود و موفق شده است بخش قابل توجهی از بازار این کشور را با محصولات خود همراه کند، این درحالیست که کشور برزیل به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی، بازار خود را در اختیار یکی دیگر از خودروسازان بزرگ ژاپنی یعنی "هوندا" قرار داده است. کشور آرژانتین هم به عنوان یک همسایه برای برزیل، محصولات شورلت را به خودروهای آسیایی ترجیح داده است.

در قاره اروپا، دو کشور آلمان و فرانسه بر روی غرور ملی خود تاکید داشته و به ترتیب بازار خود را متعلق به محصولات "مرسدس بنز" و "رنو" می دانند، اما در بازار بریتانیا نام یک خودروساز آلمانی محبوب یعنی مرسدس بنز دیده می‌شود، این درحالیست که بارها آمار فروش خودرو در بازار بریتانیا نشان می‌دهد که خودروی فورد فوکوس بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص می‌دهد، اما مردم این کشور بیشتر از همه به محصولات مرسدس بنز علاقه دارند!!. کشور ایتالیا هم به عنوان یکی از فعالان مهم در صنعت خودروسازی، بازار خود را در اختیار شرکت خودروساز محلی "فیات" با مدل پاندا سپرده است، اما مردم این کشور علاقه خود را به محصولات فولکس واگن در جستجوی گوگل نشان داده‌اند.

از بازار اروپا خارج شویم، به نیمه غربی قاره آسیا خواهیم رسید. جایی که کشور ایران قرار گرفته و در کشورمان هیچ خودروساز بزرگی وجود ندارد که شاید دلیل اصلی آن می‌تواند تحریم‌های بین المللی باشد. اما در کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانیم شاهد برند "بی ام و" و بیشتر از همه در کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج می‌توانیم شاهد برند "تویوتا" باشیم که شهروندان آن با بیشترین جستجو درگوگل علاقه خود را نشان داده اند.

 

کد خبر 104755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha