کیفیت هواپیماهای روسی در حد قابل قبول است

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: علت اصلی بروز سانحه برای هواپیماهای مسافربری روسی در ایران، آن بود که ما هواپیمای دست دوم بازسازی شده را از آن ها خریداری می کردیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی  با اشاره به برنامه سازمان هواپیمایی کشور و ایرلاین ها برای خرید هواپیمای مسافربری از کشور روسیه، گفت: به نظر من استراتژی جدید سازمان هواپیمایی همزمان با تشدید تحریم ها، برای خرید هواپیمای مسافربری از کشورهای بلوک شرق مثبت است، زیرا در شرایط کنونی شرایط برای تأمین هواپیماهای مورد نیاز از کشورهای غربی مانند ایرباس وجود ندارد.

کیفیت هواپیماهای روسی در حد قابل قبول است/هواپیماهای روسی قادر به فعالیت در ایران هستند

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من کیفیت هواپیماهای روسی در حد قابل قبول است، زیرا هواپیمایی که بتواند در سرما روسیه با حجم تردد بالا، مسافر جابه جا کند، در کشوری مانند ایران نیز قادر به فعالیت است.


خرید هواپیمای بازسازی شده از روسیه/ دست دوم بودن هواپیماهای روسی علت بروز حادثه

وی با اشاره به بروز سانحه برای هواپیماهای مسافربری روسی در ایران، تصریح کرد: علت اصلی بروز این مسائل آن بود که ما هواپیمای دست دوم بازسازی شده را از آن ها خریداری می کردیم، زیرا روس ها بخشی از هواپیماهای دست دوم خود را نوسازی می کنند، به طوری که اسکلت هواپیما یا هلی کوپتر را بیرون آورده و تجهیزات و وسایل جدید و نو بر روی آن سوار می کنند.


در سال های گذشته به علت دست دوم بودن هواپیماهای روسی، حوادثی برای این پروازها رخ داد و اتفاقات در آن سال ها به صورت پشت سر هم و سریالی صورت گرفت و یک دفعه مسئولان فنی ما تصمیم گرفتند که استفاده از هواپیماهای روسی را متوقف کنند
موسوی بیوکی ادامه داد: در سال های گذشته به علت دست دوم بودن هواپیماهای روسی، حوادثی برای این پروازها رخ داد و اتفاقات در آن سال ها به صورت پشت سر هم و سریالی صورت گرفت و یک دفعه مسئولان فنی ما تصمیم گرفتند که استفاده از هواپیماهای روسی را متوقف کنند.

 

هواپیما


خرید هواپیماهای مسافربری نو از روسیه بلامانع است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی اگر ایران اقدام به خرید هواپیماهای مسافربری نو و بدون کارکرد از روسیه کند، این مسئله بلامانع است و می توان به خوبی از آن ها بهره برداری کرد.

موسوی بیوکی تصریح کرد: امروز اساس و پایه صنعت هوانوردی کشور بر روی هواپیماهای کشورهای غربی از جمله بوئینگ، ایرباس و ای.تی.آر بنا شده است، حال اگر ایران با تحریم جدی مواجه شود، مجبور است برای نوسازی ناوگان خود از هواپیمای کشورهای شرقی استفاده کند.

استانداردهای هواپیماهای شرقی باید مورد بررسی قرار گیرد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: قطعا باید استانداردها و کیفیت هواپیماهای شرقی توسط سازمان هواپیمایی مورد بررسی قرار گیرد تا پیش از خرید، اطمینان کافی برای خرید این محصولات حاصل شود، البته این مطالعات و گزارش های حاصله باید به مجلس نیز ارائه شود.

لازم به ذکر است که شرفبافی مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به برنامه هما برای نوسازی ناوگان ‌اعلام کرده بود که از هر بخشی که بتواند هواپیمای مورد نیاز هما را تامین کند استقبال می‌کنیم، حتی سراغ هواپیماهایی مانند سوخو 100 یا هواپیماهایی که تولید کشورهای غیر‌اروپایی هستند نیز رفته‌ایم.

کد خبر 104777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha