حمل و نقل دریایی آمادگی کامل برای مقابله با تحریم‌ها را دارد

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل برای مقابله با تحریم‌ها را دارد گفت: اعمال تحریم‌های ظالمانه به دلیل خودباوری و خوداتکایی و نیروهای انقلابی اثری بر حمل و نقل دریایی ندارد و ما آمادگی کامل داریم تا در شرایط بحران نیازهای کشور را برطرف کنیم.

به گزارش پرشین خودرو،  محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با رویكرد حمل و نقل دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بعد از ۴۰ سال با شروع دور جدید تحریم‌ها در ۱۳ آبان شاهد تداوم خصومت استکبار نسبت به ملت شریف ایران هستیم و به همین دلیل موضوع پدافند غیرعامل و توجه به آن در سازمان بنادر و دریانوردی مورد اهمیت قرار دارد.

راستاد با اشاره به اینکه ایران به واسطه شرایط بسیار سختی که در جنگ تحمیلی گذرانده آمادگی برای شرایط بحران را دارد گفت: در روزهای آغازین جمگ تحمیلی مهم‌ترین زیرساخت بندری کشور، بندر خرمشهر از حیز انتفاع خارج شد و در آن وضعیت کشور آمادگی چندانی برای تأمین زیرساخت‌های جایگزین را نداشت به همین دلیل به ناچار بنادر کوچک توانستند تا حدی نیازهای کشور را در آن ایام برطرف کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به واسطه توسعه بندر شهید رجایی و بهره‌برداری از آن از عهده تهیه مایحتاج کشور برآمدیم، همچنین نصب سریع اسکله بندر چابهار نیز در شرایط جنگ کمک شایان توجهی به ما کرد و توانستیم مایحتاج کشور را در شرایط جنگ تأمین کنیم.

 

دریا

 


به گفته وی به واسطه تجربه شرایط بحرانی در حمل و نقل دریایی باید کاملا هوشیار باشیم و سناریوهای مختلف را طراحی کنیم تا بتوانیم به موقع پاسخگوی تقاضاهای کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید براینکه بنادر کشور به لحاظ پاسخ‌دهی به تقاضاها به عنوان زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند گفت: طرح‌های پدافند غیرعامل نمی‌‌توانند طرح‌هایی باشند که به صورت ساکن و بدون بازنگری طراحی شوند بلکه باید همواره به روز شوند و بتوانند وابستگی ما را برطرف کنند.

کد خبر 104782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha